Lego robotiņi – mašīnas dodas ceļā!
Brīdī, kad daba modās no dziļā ziemas miega, 19 trešās klases skolēni pieņēma skolotājas izaicinājumu un ar sparu metās nezināmajā. Tiekoties vienu reizi nedēļā skolēniem bija jābūt izveicīgiem, acīgiem, modriem un iztēles bagātiem, jāspēj sadarboties un izpalīdzēt klases biedriem.
Datorikas pulciņa ietvaros 3.a klases skolēni, strādājot pāros veidoja Lego mašīnas. Skolēni apguva, ko pavisam jaunu, talkā nāca desmit skolas Lego Education WeDo 2.0 komplekti. Katrs pāris saņēma lietošanas instrukciju un Lego komplektu.
Divas nodarbības, tieši tik ilgs laiks bija nepieciešams, lai skolēni no klucīšu kastes izveidotu savus robotiņus - automašīnas, kas gaidīt vien gaidīja brīdi, kad dosies savā pirmajā braucienā.
Šeit palīgā nāca arī skolas Chromebook datori, kas tika speciāli sagatavoti un pielāgoti jaunajai misijai – Lego robotiņu - mašīnu iekustināšanai. Un šeit sākās lielākais izaicinājums – programmēšana. Katrs pāris mēģinot, kļūdoties, vēl un vēl mēģinot, dažreiz arī padusmojoties un gandrīz atmetot ar roku šim darbam, tomēr spēja panākt, ka Lego robotiņš - mašīna devās savā pirmajā braucienā.
Skolēniem priekšā vēl daudzi izaicinājumi, tomēr pirmās uzvaras un sasnieguma garša pavadīs, sākot katru jauno uzdevumu. Tiekties pretī jaunām zināšanām nav iespējams bez sevis izaicināšanas un pašvadītas mācīšanās – ar katru kļūdu un mazo uzvaru.
Paldies skolas informātikas tehniķim Jānim Tarandam par tehnisko atbalstu un ticību tam, ka arī neprātīgas idejas ir paveicamas!
Datorikas pulciņa skolotāja Ieva Stikute
“No īsta mākslas darba izriet mūžīgi neizprotams skaistums…” ( Vilhelms Purvītis)
Ebru ir īpašs glezniecības veids, kas ļauj ikvienam iejusties mākslinieka lomā un radīt brīnišķīgus mākslas darbus, pludinot krāsu uz speciāli sagatavotas ūdens virsmas, ko vēlāk pārnes uz papīra, kad darbs ir pabeigts.
Dagdas vidusskolas 9.ab, 11.a un 12.ab klašu skolēni Latvijas Skolas somas ietvaros uzaicināja ciemos Ebru Latvija - radošas un attīstošas mākslas darbnīcu, lai iepazītu brīnišķīgo un neparasto glezniecības veidu. Šādas meistarklases tika organizētas mūsu skolā 17. aprīlī.
Nodarbības sākumā darbnīcu vadītāji Arno un Amanda iepazīstināja ar Vilhelma Purvīša - ainavista, pedagoga, latviešu nacionālās glezniecības skolas aizsācēja - unikālo gleznu “komponēšanu”. Viņa panākumu pamatā vienmēr bijis darbs – meistars necieta bezdarbību.
Nu, lūk, varējām arī paši darboties!
● Gleznošana uz ūdens bija labs veids, kā atslēgties no ikdienas problēmām, meditēt. Šī nodarbe prasa pacietību, jāaizmirst par steigu. Relaksējoši pavadīts laiks. (Anžela, Vita, Evelīna)
● Interesanti, ka šim mākslas veidam ir neparasti noteikumi, bet tajā pašā laikā vienkārši. Izmēģināju neparastu mākslas veidu. (Aivars)
● Gleznojot Ebru tehnikā, nav iespējams sabojāt zīmējumu. Arī nejaušs punkts/piliens dod jaunu nozīmi. (Sintija M.)
● Arno parādīja, cik filigrāni uz ūdens var uzzīmēt puķi, putnu, sirsniņu. (Kirils, Artjoms)
● Guvu izpratni par Ebru mākslas īpatnībām, izveidojot skaistus, neparastus un individualizētus darbus. (Anastasija, Raitis)
● Gribas zināt, kas būs tālāk ar mūsu zīmējumiem, kad tie tika pārnesti uz papīra. Gribētos, lai nodarbība būtu ilgāka. (Visi)
● Vēlos iepazīt V. Purvīša mākslas darbus. (Sintija V.)
Paldies māksliniecei Andai Kolosovai par saziņu, nodarbību vadītājiem Arno un Amandai par lielisko komunikāciju ar jauniešiem. Mums patika!
12.ab klases skolēnu vārdā klases audzinātājas Aina un Ināra
Ēnu diena 2025
2025. gada 4. aprīlī visā Latvijā norisinājās izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” (JA Latvia) organizētais karjeras izglītības pasākums skolu jauniešiem – “Ēnu diena”.
Diemžēl, Dagdas vidusskolas jaunieši nebija aktīvi Ēnu dienas dalībnieki. Šogad, iespēju vērot kādas sev tīkamas profesijas pārstāvi, izmantoja tikai desmit skolēni. Tika vērotas tādas profesijas kā pavārs, prokurors, rotas komandieris, celtnieks, uztura speciālists, vecākais plānotājs. Jaunieši apmeklēja tādus uzņēmumus kā Latvijas valsts meži, Valsts robežsardzes koledžu, klīniku “Aiwa”, atpūtas bāzi SIA “Zenit”, Latgales Industriālo tehnikumu, Dienvidlatgales prokuratūru Krāslavā.
Dažas atsauksmes no ēnotājiem:
“Man ļoti patika šī diena, iemācījos daudz ko jaunu. Tagad man ir jaunas prasmes, kuras man noderēs. Iepazinos ar jaunām lietām par ko agrāk nezināju.”
“Šīs Ēnu dienas pieredze palīdzēja man noskaidrot, kurā jomā es gribētu strādāt nākotnē.. Šī diena bija ne tikai piepildīta ar interesantiem notikumiem, bet arī ļoti lietderīga man, jo nekas nevar pastāstīt par sava darba aspektiem tik skaidri un detalizēti, kā cilvēks, kurš to izpilda. Es esmu ļoti pateicīgs savai ēnu devējai par doto pieredzi un ļoti lietderīgu informāciju, kuru uzzināju Ēnu dienas ietvaros.”
Ēnu diena ir unikāla iespēja iepazīt visdažādāko profesijas pārstāvju ikdienu, uzzināt profesijas “ēnu” puses, ko visbiežāk, cilvēki, kas nestrādā šajā jomā, nemaz nenojauš. Cerams, ka nākamgad Dagdas vidusskolas jaunieši būs krietni aktīvāki Ēnu dienas dalībnieki, jo ieguvēji jau ir tikai viņi paši.
Paldies klašu audzinātājiem par sadarbību un ieguldīto darbu!
Informāciju sagatavoja Regīna Pauliņa
Dagdas vidusskolas PKK
Folkloras kopas “Rytuleits” panākumi

Lepojamies ar mūsu jauno Dagdas vidusskolas folkloras kopu “Rytuleits”, kas tika nodibināta tikai šī gada sākumā, bet jau guvusi pieredzi dažādos konkursos.
Šī gada 10. aprīlī Gaigalavas kultūras namā norisinājās Ziemeļlatgales bērnu un jauniešu folkloras kopu skate, gatavojoties XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem. Folkloras kopas “Rytuleits” priekšnesums tika novērtēts ar I pakāpes diplomu un iespēju piedalīties Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos, kas norisināsies no 5. jūlija līdz 13.jūlijam Rīgā.
Izvēlies grāmatu un lasi!
4.aprīlī Dagdas vidusskolas 5.a klases skolēni sacentās par iekļūšanu Krāslavas novada skaļo lasītāju finālā. Konkursa dalībniekam bija jāsagatavo sev tīkamas grāmatas fragmenta skaļā lasīšana. Uzstāšanās sastāv no ievada un fragmenta lasīšanas 3 minūšu garumā.
- 1.vietu skaļās lasīšanas sacensībās ieguva Sofija Spiridonova un Larina Aņisko
- 2.vietu – Ženija Čapķeviča
- 3.vietu – Emīls Plesņa
Šīs sacensības ir lieliska iespēja skolēniem attīstīt savas lasīšanas prasmes, publiskās uzstāšanās iemaņas un iepazīties ar aizraujošām literārajām pasaulēm.
Veiksmi novada Krāslavas novada finālā, kas norisināsies maijā Krāslavā!
Skolotājas Ilze Tukiša un Aina Slesare
“Zaļie svētki” Krāslavā.
Mūsu novada pašdarbnieki cītīgi gatavojas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem un daudzi dosies uz Rīgu. Tiek prognozēts, ka galvaspilsētā varētu sapulcēties ap 30000 dalībnieku un vēl tūkstošiem viesu. Organizatori šoreiz akcentē arī jautājumu par to, kādu ietekmi uz vidi tas radīs un ko var uzlabot, plānojot svētku norises. Esam aicināti veidot Zaļos svētkus!
Dagdas mazpulcēni arī nav vienaldzīgi un ir izstrādājuši savus ieteikumus, kā varētu svētku laikā samazināt ietekmi uz vidi, pievēršot uzmanību vienreizējo kafijas glāžu lietošanas ieradumiem.
Pirmās aktivitātes parādīja, ka ideja ir dzīvotspējīga, jo Krāslavā novadīto izzinošo un radošo darbnīcu laikā dalībnieki atzina, ka nav zinājuši, ka “papīra” glāzītes nemaz nav tikai no papīra, tās ir kaitīgas videi un nav atkārtoti pārstrādājamas. Mazpulcēni arī piedāvāja vairākas idejas, kā varētu izmantot glāzītes atkārtoti (bet ne pārtikas produktiem!), tā samazinot atkritumu daudzumu.
Priekšā vēl nopietns darbs pie video izstrādes, bet esmu pārliecināta, ka Adriāna Plakoša, Agnese Geka, Elizabete Žurova, Luīze Kromāne, Lauris Borovkovs, Andis Goligins un Andrejs Urtāns veiksmīgi tiks ar to galā un svētku laikā Vērmanes dārzā varēs klātienē satikties ar svētku dalībniekiem un padarīt svētkus zaļākus.
104.Dagdas mazpulka vadītāja Anna Krilova
Vai jūs esat dzirdējuši, kā sarunājas puķes?

Marta pēdējā piektdienā 4.-8. klašu skolēniem nebija garlaicīgi, jo notika aizraujošs pasākums – “Ziedu modes skate”, kura laikā uz skatuves sevi prezentēja dažnedažādi tēli no latviešu slavenās rakstnieces Annas Sakses grāmatas “Pasakas par ziediem”. Tos uz skatuves atdzīvināja paši skolēni. Bērni un jaunieši ieguldīja daudz darba, izdomas, radošuma un fantāzijas.
Pasākumu atklāja vadītājas Anžela un Evelīna no 12. klases. “Sakses ziedu pasakās ir visa pasaule. Cilvēki pārvēršas ziedos, un ziediem skan cilvēka balss. Tu vari paraudāt, vari pasmieties. Izjust, ka dvēsele zied.” (Māksliniece Jete Užāne) Sirsnīgi aplausi skanēja Jolantai un Robertam Stankevičiem, kuri izpildīja lirisku dziesmu par ziediem.
Visu pasākumu vēroja pati slavenā rakstniece, kuras portrets atrādās uz ekrāna, virs skatuves. Tāpat pasākuma laikā varēja aplūkot viņas grāmatu izstādi.
Pirmie savus tēlus prezentēja 8. klašu jaunieši, viņu iesākto turpināja citu klašu skolēni. Klātesošie jutās gan kā aktieri, kāpjot uz skatuves pasaku varoņu tēlos, gan kā skatītāji, aizrautīgi aplaudējot citiem. Katra klase pati izvēlējās kā prezentēt savu puķi. Varējām redzēt gan viena cilvēka uzstāšanos, parādot vizuāli tēlu un pastāstot par to, gan visas klases piedalīšanos vienas puķes tēla prezentācijā. Uz skatuves kāpa gan aktieri, kuri tēloja pasakas varoņus, gan stāstītāji, kuri stāstīja pasakas, gan modeles, kuras pārveidoja skolas pasākumu zāli par īstu modes namu. Visi skatītāji bija sajūsmā no priekšnesumiem un pavadīja jaunos māksliniekus ar skaļiem aplausiem.
Pasākuma laikā, pēc katras klases uzstāšanās, vadītājas izklāstīja interesantus biogrāfiskus faktus par rakstnieci, viņas vecākiem, mācību un darba gaitām un faktus, kas saistīti ar pasaku tapšanu. Skanēja rakstnieces vārdi par ziediem, citu ievērojamo cilvēku atziņas par Annas Sakses pasakām, kuras nevienu nevar atstāt vienaldzīgu.
Pasākums izdevās tik interesants un radošs arī tāpēc, ka ziedu pasakas skolēni sāka lasīt jau rudenī, lai piedalītos konkursā-viktorīnā ar 65 jautājumiem, uz kuriem atbildes varēja atrast tikai izlasot visu Annas Sakses grāmatu “Pasakas par ziediem”. Pasākuma noslēgumā skolas bibliotekāre paziņoja par literārās viktorīnas, veltītas Annas Sakses jubilejai, rezultātiem un pasniedza pateicības un diplomus. Katras klases skolēniem un audzinātājiem tika pasniegtas pateicības par ieguldīto darbu “Ziedu modes skates” tapšanā.
Gribētos cerēt, ka šī pēcpusdiena vēl kādu laiku paliks bērnu un jauniešu atmiņā, atgādinot par to, ka mūsu latviešu literatūra ir tāds “dzintara rotājums”, kā Annas Sakses “Pasakas par ziediem”.
“Man šķiet, ka pasaule bez ziediem būtu pelēcīga un skarba.” (Anna Sakse)
Dagdas vidusskolas bibliotekāre
Liksim spēkus kopā, bet atkritumus atsevišķi!
Ar šādu devīzi iesākās Latvijas zaļā punkta lekcija Dagdas vidusskolā, lai izzinātu ar vidi saistītos jautājumus un informētu skolēnus par vides globālajām problēmām un nepieciešamajiem risinājumiem, jo Europe Direct Dienvidlatgales centrs kopā ar sadarbības partneriem, tuvojoties savas darbības gadadienai, rīko Vides dienas Dienvidlatgalē.
Tikšanās gaitā noskaidrojām, kas tad ir atkritumi (viss, ko redzam sev apkārt, ka visīsāko brīdi mums kalpo iepakojumi un vienreizlietojamās lietas), cik atkritumu rada vidēji viens Latvijas iedzīvotājs dienā (apmēram 1 kg), kāpēc atkritumi ir problēma (atkritumu “pilsētas” trešajās pasaules valstīs, kur piesārņojuma dēļ vidējais dzīves ilgums ir apmēram 35 gadi, piesārņoti okeāni un jūras), kāds ir atkritumu problēmas cēlonis (cilvēku uzvedības un patēriņa paradumi, sintētiskie materiāli, tehnoloģiju attīstība, klimata izmaiņas), kā šķirot iepakojumus (stikls, plastmasa, papīrs, metāla iepakojums) un ko vēl var šķirot (elektrotehniku, tekstilu, apavus, drēbes, mēbeles, riepas, zāles, bioloģiskos atkritumus, būvniecības atkritumus u.c.), kur likt sašķiroto (dažādas krāsas konteineros), kas notiek ar sašķiroto pēc tam (nonāk pāršķirošanas rūpnīcā Stopiņos, PET pudeļu pārstrādes rūpnīcā Olainē, plastmasas pārstrādes rūpnīcā Jelgavā, papīra pārstrādes rūpnīcā Valmierā, koka iepakojuma ražotnē Ulbrokā).
Teorētiskajai lekcijai sekoja praktiskās nodarbības par atkritumu šķirošanu un atbildes uz jautājumiem par dzirdēto. Aktīvākie skolēni saņēma arī noderīgas balviņas par iesaistīšanos.
Lekcijas dalībniekiem šī bija lieliska iespēja saņemt aktuālo informāciju par Eiropas zaļo kursu un dabas aizsardzību, vides aktualitātēm, klimatneitralitāti, bioloģiskās daudzveidības veicināšanu un citām iniciatīvām. Paldies Europe Direct Dienvidlatgales centra vadītājam Oskaram Zuģickim par organizēto tikšanās iespēju, lektorēm Jeļenai Zemņickai un Evijai Gorbunovai.
“Šķiro un izglāb zemi!”
Dagdas vidusskolas direktores vietniece
Velta Augustova
Konference man deva jaunas zināšanas un iespēju paplašināt redzesloku.
(ilustratīvs foto)
Nu jau trešo gadu pēc kārtas mūsu skolā tiek īstenota vispārējās vidējās izglītības padziļinātā kursa programma – Angļu valoda II.
Kursa apguvē skolēni izmanto citos mācību priekšmetos apgūtās zināšanas un prasmes. Piemēram, veidojot reklāmu un stenda referātu – dizaina un tehnoloģiju mācību jomā apgūtās datorprasmes; veidojot lasītāja dienasgrāmatu – sociālās un pilsoniskās mācību jomas kursos apgūtās zināšanas par sabiedrības attīstības likumsakarībām; tulkojot daiļliteratūras fragmentus – latviešu valodā un literatūrā apgūtās zināšanas par stila paņēmieniem; analizējot filmu un rakstot recenziju – kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā iegūtās zināšanas.
Kursa apguves gaitā skolēni kopīgi pēta un veido apjomīgus un sarežģītus tekstus, kā arī tos tulko, vērtē, recenzē, rediģē un uzlabo. Kā rezultātā skolēni kļūst par atbildīgiem svešvalodas lietotājiem. Secīgi apgūstot katra kursa tematu, skolēns attīsta prasmes piemērot savu runas un rakstu valodu dažādu tekstu veidu prasībām dažādos kontekstos.
Padziļinātā kursa apguves laikā izstrādātie materiāli tiek apkopoti un sistematizēti individuālajā portfolio. Un noslēgumā – skolēni plāno, organizē un vada zinātnisko konferenci.
Lūk, šādi ir 12.a, 12.b klašu skolēnu iespaidi:
Konference man deva jaunas zināšanas un iespēju paplašināt redzesloku. Bija sarežģīti, taču mēs centāmies un veiksmīgi tikām galā ar izaicinājumiem. Mēģinājām sadarboties un atbalstīt viens otru, lai kopīgi sasniegtu labāko rezultātu.
(V.Bogdanova, 12.a klase)
Konferences laikā mēs demonstrējām savas prezentācijas, lai apliecinātu angļu valodas zināšanas. Kopumā pēc konferences parādījās vairāk pārliecības par runāšanas prasmi, kas arī noderēs eksāmenā.
(S.Vaišļa, 12.b klase)
Konference bija diezgan interesanta un, cerams, iedvesmojoša 11. klases skolēniem, kuri izvēlēsies padziļinātu kursu angļu valodā nākamajā mācību gadā.
(K.Kosarevskis, 12.b klase)
Angļu valodas konference bija portfolio darba noslēgums. Tās organizēšana visiem deva lielu gandarījumu par saviem sasniegumiem.
(A.Dorofejevs, 12.b klase)
Izjutu “uz savas ādas” kā tas ir, kad Tu esi publikas priekšā, kura sagaida no Tevis kaut ko aizraujošu un interesantu. Man izdevās apbrīnot publiku. Tāpēc ceru, ka ar savu piemēru es spēju iedvesmot citus skolēnus.
(A.Pļešanovs, 12.a klase)
Konference radīja sajūtu, ka grāmata nav tikai mācību materiāls, bet arī impulss jaunām domām.
(A.Onufrijevs, 12.b klase)
Sagatavoties konferencei bija daudz vieglāk un drošāk nekā to norunāt. Bija bailes un šaubas, ka nekas labs nesanāks. Tomēr viss notika gluži labi un gandrīz visi veiksmīgi to paveica.
(Adelīna, 12.a klase)
Materiālus apkopoja – sk.Mačukāne
Elektroniskā cigarete – bīstama atkarība
Zinātniski pētnieciskā darba “ELEKTRONISKĀ CIGARETE – ATKARĪBA DAGDAS VIDUSSKOLĀ” ietvaros, laika posmā no 2025.gada 3.marta līdz 5.martam Dagdas vidusskolas 4.-7.klašu skolēniem tika novadītas 3 izglītojošas nodarbības “Elektroniskā cigarete – atkarība”.
Nodarbību mērķis ir izglītot pusaudžus par elektronisko cigarešu smēķēšanas atkarību, kaitīgo ietekmi un sekām, veidojot pusaudžiem izpratni par smēķēšanas procesu atkarību kaitīgumu veselībai, vienlaikus popularizējot dzīvi bez smēķēšanas. Nodarbības laikā skolēni tika iepazīstināti ar prezentāciju “ELEKTRONISKO CIGAREŠU IETEKME UZ VESELĪBU”, iesaistījās diskusijā par elektronisko cigarešu kaitīgumu un atkarību, pēc diskusijas skolēni saņēma aptaujas lapiņas, kurās atzīmēja savas emocijas un izteica savu viedokli par nodarbību .
Veicot diskusiju skolēniem bija iespēja:
• uzzināt un saprast, ko iegūsti, nelietojot elektroniskas cigaretes;
• uzzināt, kā elektroniskās cigaretes ietekmē veselību;
• izprast mītus un patiesības par elektroniskajām cigaretēm;
• uzzināt un saprast, kā reklāmas izdara spiedienu, maldina un ietekmē mūsu izvēli;
• apgūt veidus, kā pateikt “Nē!” smēķēšanas pamēģināšanai;
• izteikt savu viedokli.
Jāsaka, ka jaunākie bērni ar e-cigaretēm saskaras tur, kur notiek kādas ārpus klases nodarbības vai brīvā laika pavadīšana, kur vecāki ir jaunieši. Viņi redz elekronisko cigarešu lietošanu, tās viņiem šķiet interesantas, ērtas, viegli izmantojamas, tāpēc ļoti svarīgi ir visu laiku aktualizēt smēķēšanas kaitīgumu un rīkot izglītojošos pasākumus ne tikai skolēniem, bet arī viņu vecākiem.
Kirils Kosarevskis, Aleksejs Onufrijevs, 12. klases skolēni
Ziemas aktivitātes bērniem.
Aukstajos ziemas mēnešos, kad laikapstākļi ne vienmēr atļauj doties ārā, nepieciešams meklēt citus veidus, kā aktīvi un radoši pavadīt laiku. Tāpēc 1.-4. klases skolēniem tika rīkots pasākums, kur viņi varēja ne tikai izkustēties, bet arī asināt prātu.
10. janvārī, pēc ziemas brīvlaika, 12. klases skolēni – Raitis Locs, Sintija Vaišļa un Jolanta Vrubļevska – projekta darba ietvaros rīkoja aktivitātes bērniem. Pasākums sākās ar ievadrunu, kur skolēns izskaidroja aktivitāšu norisi un noteikumus. Uzsvars tika likts uz draudzīgu sacensību un komandas darbu – katrā stacijā bērniem bija iespēja gan izaicināt sevi, gan palīdzēt citiem, padarot šo dienu ne tikai sportisku, bet arī jautru un saliedējošu.
Sporta zālē bērni pārbaudīja savu veiklību, spēku un koordināciju četrās dažādās stacijās:
1. stacija – vingrošanas riņķi: Skolēni sākumā mēģināja pārlēkt caur visiem riņķiem, bet pēc tam – sadoties rokās un kopā pārlīst caur vienu riņķi. Tas bija lielisks vingrinājums gan lokanībai, gan komandas darbam.
2. stacija – barjeru pārvarēšana: Bērni līda caur mazām barjerām, leca pāri lielākām un noslēgumā skrēja līdz bumbai, lai to mestu vārtos. Šī aktivitāte attīstīja veiklību un precizitāti.
3. stacija – florbols un kāpšana: Dalībnieki vadīja florbola bumbu apkārt konusiem ar nūju un pēc tam rāpoja pa matračiem. Uzdevums prasīja gan uzmanību, gan līdzsvaru.
4. stacija – sniega pikas un ātrums: Bērni meta “sniega pikas” grozā un pēc tam pieskārās visiem novietotiem konusiem , skrienot no viena pie otra. Tas bija jautrs un aktīvs uzdevums, kas veicināja kustīgumu un precizitāti.

Sportam sekoja prāta un radošās spēles nākamās četrās stacijās:
5. stacija – drošības noteikumi: Katrs skolēns izvilka zīmējumu ar situāciju un analizēja, kas tajā bija nepareizi. Šī aktivitāte lika bērniem aizdomāties par drošību.
6. stacija – radošā darbnīca: Bērni uz lapām zīmēja asociācijas ar Ziemassvētkiem – sniegavīrus, eglītes, piparkūkas un citas ziemas brīnumu lietas.
7. stacija – slēptie vārdi: Skolēni darba lapās meklēja paslēptos vārdus, kas saistīti ar ziemu un svētkiem, trenējot savu uzmanību un loģisko domāšanu.
8. stacija – matemātikas uzdevumi: Dalībniekiem bija jāatšifrē skaitļi, kas slēpās aiz ilustrācijām, piemēram, “sniegavīrs + egle = 5” un “egle + zaķis = 7”. Šī aktivitāte lika bērniem domāt loģiski un atrisināt vienkāršus matemātiskos uzdevumus.

Kad visas stacijas bija izietas, bērni dalījās iespaidos un saņēma pateicības ar saldu balvu par aktīvu iesaistīšanos. Smiekli, prieks un draudzīga atmosfēra padarīja šo pasākumu par īstu ziemas piedzīvojumu.
12. klases skolēni – Raitis Locs, Sintija Vaišļa, Jolanta Vrubļevska.
Vides dienas Dienvidlatgalē.

Europe Direct Dienvidlatgale centrs, kas darbojas Latgales plānošanas reģiona paspārnē, sadarbībā ar Daugavpils pilsētas, Augšdaugavas, Preiļu, Krāslavas un Līvānu novadu Izglītības pārvaldēm 2025. gada martā, jau ceturto gadu pēc kārtas, rīko Vides dienu pasākumus Dienvidlatgalē, kuros ir iespēja gūt vērtīgu informāciju personības izaugsmei.
Arī mūsu skolas 8. klases skolēniem bija lieliska iespēja uzzināt interesantu informāciju par invazīvām sugām Latvijā.
Skolēni uzzināja daudz interesanta par invazīvām sugām Latvijā: Sosnovska latvāni, Kanādas zeltslotiņu, Spānijas kailgliemežiem, rotanu, sarkanausu bruņurupuci, Ziemeļamerikas jenotu – tās visas ir ieceļojušas no citām valstīm, un tām nav dabīgo ienaidnieku. Puķu sprigane, kas ir viengadīgs augs, pie mums ir atceļojusi no Himalaju kalniem un lielākais Latvijas eksemplārs ir atrasts netālu no Krāslavas – 2,83m augsts.
Izmatojot vietni www.invazivs.lv, pārliecinājāmies, ka Dagdas apkārtnē šo augu ir salīdzinoši maz.
Lekcijas laikā skolēni aktīvi iesaistījās diskusijā, uzdodot interesantus un saturīgus jautājumus.
Noslēgumā visiem bija iespēja pārbaudīt savas iegūtās zināšanas Kahoot spēlē, atbildot uz 11 atjautīgiem jautājumiem. Par uzvarētājiem un vērtīgu balvu ieguvējiem kļuva Gļebs, Luīze un Evija.
Paldies, Dabas aizsardzības pārvaldes invazīvo sugu ekspertei Santai Rutkovskai par interesanto stāstījumu.
Ģeogrāfijas skolotāja Alla Dzalbe
Profilaktiskie vingrinājumi stājas uzlabošanai
Pirms
nodarbību uzsākšanas, meitenes tikās ar Dagdas fizioterapeiti Alisi Pudniku,
lai apspriestu piemērotākos vingrinājumus, kā arī tika savākti paraksti par
drošību, jo skolēni bija paši atbildīgi par sevi. Nodarbības noritēja efektīvi
un skolēni aktīvi tajās piedalījās.
Nodarbības sniedza skolēniem nelielu ieskatu un sapratni, kādi vingrinājumi ir piemēroti stājas uzlabošanai un pareizo tehniku, kā tos ir jaizpilda. Pēc profilaktiskās vingrošanas pabeigšanas, tika uzsākta tiešsaistes bukleta veidošana. Tajā tika iekļauti 14 vingrinājumi ar izpildes aprakstu, kuri pēc profilaktiskās vingrošanas tika novērtēti kā efektīvākie. Visas bukletā iekļautās fotogrāfijas bija oriģinālas - pašu veidotas. Visiem vidusskolas klašu skolēniem buklets tika aizsūtīts pa e-klases pastu.
12.b klases skolniece - Evelīna Kromāne.
Leļļu teātra izrāde – radošs un izglītojošs projekts
6. martā Dagdas vidusskolas 12.klašu skolēnu komanda īstenoja leļļu teātra izrādi sākumskolas skolēniem, kas norisinājās 2. un 3. stundā. Projekts tika veidots ar mērķi attīstīt radošumu, uzlabot komunikācijas prasmes un sniegt jaunāko klašu skolēniem aizraujošu mācību pieredzi.
Lai sagatavotu izrādi, tika izvēlētas tautas pasakas par dzīvniekiem un veidots scenārijs, kas būtu viegli uztverams un interesants bērniem. Liela uzmanība tika pievērsta scenogrāfijai – pašu veidotās dekorācijas un roku lelles piešķīra izrādei īpašu vizuālo pievilcību un autentiskumu.
Gatavojoties izrādei, skolēni intensīvi strādāja pie leļļu kustību tehnikas, balss izteiksmības un emocionālā stāstījuma, lai nodrošinātu skatītājiem saistošu un kvalitatīvu priekšnesumu. Šis process ne tikai palīdzēja attīstīt skatuves mākslas prasmes, bet arī stiprināja komandas darbu un sadarbības iemaņas.
Izrādes norise apliecināja, ka leļļu teātris ir ne tikai izklaidējošs, bet arī efektīvs mācību līdzeklis, kas palīdz bērniem attīstīt iztēli un sociālās prasmes. Projekta dalībnieki guva vērtīgu pieredzi, kas noderēs turpmākajās radošajās un izglītojošajās iniciatīvās.
Liels paldies visiem iesaistītajiem par ieguldīto darbu un atbalstu!
Valērija Aņisko, Adelīna Golozubova, Elvis Krūmiņš, Vjačeslavs PrikņaNodarbība par ieguldījumiem “Finanšu pratības nedēļas 2025” ietvaros Dagdas vidusskolā
No 17. līdz 23. martam Latvijā jau 12. reizi norisinās gada nozīmīgākais notikums, kuru koordinē Latvijas Banka. “Finanšu pratības nedēļas 2025” laikā visā Latvijā plānoti aptuveni 50 pasākumi, kas domāti ikvienam, kurš vēlas iegūt zināšanas par pārdomātāku rīcību ar savu naudu. Dažādas institūcijas piedāvā iniciatīvas, kuru mērķis ir uzlabot iedzīvotāju naudas prasmi. Īpaša uzmanība tiek pievērsta jauniešu finanšu pratības veicināšanai. Latvijas Bankas eksperti dodas uz 80 Latvijas skolām, lai sniegtu finanšu pratības tēmai veltītas lekcijas vairāk nekā 5000 jauniešiem, bet iespēja savas zināšanas uzlabot ir ikvienam. Pasākumi notiek gan klātienē, gan attālināti, gan Rīgā, gan reģionos.
Dagdas vidusskolas 11. un 12. klašu skolēniem bija lieliska iespēja izmantot "Finanšu pratības nedēļas 2025" piedāvāto nodarbību, kura notika attālināti 18. martā. Nodarbību vadīja Kapitāla tirgus uzraudzības pārvaldes galvenā uzraudzības eksperte Natalja Stakanova. Nodarbības tēma bija par ieguldījumiem. Tika stāstīts par dažādiem finanšu instrumentiem, par ieguldījumu iespējām un ar to saistītiem riskiem, par kripto valūtām, par krāpniecības shēmām. Jaunieši ar interesi klausījās ekspertes stāstījumā un uzdeva jautājumus.
Sociālo zinātņu skolotāja Diāna Stikute
Vērtīgā sadarbība.
Dzīvē bieži šķiet, ka mēs kādu satiekam nejauši, bet tā nav taisnība. Visi cilvēki, kas dzīvē šķērso mūsu ceļus, satiekas ar mums noteikta mērķa dēļ, kuru var atklāt tikai laiks.
Tā nu ir sanācis, ka pirms kādiem gadiem trijiem skolēnu pašpārvalžu koordinatoru seminārā Rēzeknē dzīve man piespēlēja iespēju tikties un iepazīties ar lielisku kolēģi no Ludzas pilsētas vidusskolas Ritu Bogomolu. Jau pirmajā tikšanās reizē mūsu sarunas bija par daudz ko “...kā jums notiek.., bet mums ir tā ..., cik laba ideja…, es arī izmēģināšu savā skolā…”
Arī vēlāk daudzas reizes tikāmies dažādos semināros un kursos, līdz nonācām pie atziņas – būtu vērtīgi kolēģiem paviesoties kādā no mūsu skolām, lai pieredzes apmaiņas seminārā gūtu jaunas zināšanas, pieejas, lai smeltos jaunas idejas, iepazītu citādas darba formas, dalītos labās prakses piemēros un savos veiksmes stāstos.
5. martā Dagdas vidusskolā uzņēmām kaimiņu novada kolēģus no Ludzas pilsētas vidusskolas. Iepazīšanās ekskursija pa skolu direktores Vijas Gekišas vadībā, neliels Dagdas vidusskolas interešu izglītības pulciņu dalībnieku koncertiņš, kafijas pauzīte un semināra nopietnākā daļa, kurā kolēģi no Ludzas pilsētas vidusskolas aizrautīgi dalījās ar saviem veiksmes stāstiem.
Direktora vietniece audzināšanas jomā Rita Bogomola iepazīstināja ar savu pieredzi “citādo klases stundu” vadīšanā, novadīja pāru spēli, kas ļāva uzsākt aktīvu diskusiju.
Vija Zavadska – direktora vietniece izglītības jomā pastāstīja savu veiksmes stāstu stundu saraksta efektīgā veidošanā internetvidē.
Laila Budreviča - direktora vietniece izglītības jomā pastāstīja par vērtēšanas kārtību savā skolā.
Ivita Kalveša - direktora vietniece informātikas jomā interesanti pastāstīja un demonstrēja veiksmīgo koplietošanas dokumentu sasaisti ar e-klasi, par šīs vietnes daudzveidīgajām lietošanas iespējām.
Ludzas novada Svešvalodu jomas koordinatore Līga Batņa labprāt dalījās ar savu veiksmes stāstu par svešvalodu stundu metodiku, vērtīgajām skolēnu zināšanu pašvērtējuma darba lapām.
Skolas metodiskās komisijas Cilvēks un sabiedrība vadītāja Inta Žeikare pastāstīja par metodisko darbu skolā.
Seminārs aizritēja neformālā gaisotnē, diskutējot, jautājot un atbildot. Nonākot pie kopīga secinājuma: cik mēs esam dažādi, bet cik daudz līdzīga! Abpusēji guvām iedvesmu jauniem darbiem un aktivitātēm. Sirsnīgs paldies, kolēģi!
Priecē Ludzas kolēģu atziņas pēc semināra: “Pats svarīgākais ir, ka tā ir skola kopienā, spēcīgi attīstīta interešu izglītības tradīcija, talantīgi pedagogi, kuri mūsdienu sarežģītajā laikā spēj piesaistīt, iedrošināt un apmācīt skolēnus, tas viss ir augstākajā līmenī. Ļoti pieklājīgi skolēni, nozīmīgi ir tas, ka skolēni nav tikai patērētāji, bet paši rada vidi, kurā viņi grib dzīvot un kā dzīvot.
Paldies Dagdas vidusskolas kolēģēm par draudzīgu atmosfēru mūsu pieredzes stāstu apmaiņas tikšanās reizē. Izaicinājumi izglītības jomā ir līdzīgi gan Ludzā, gan Dagdā. Tādās tikšanās reizēs tu jūti kolēģa atbalsta plecu un esi apņēmības pilns turpināt iesākto, nenolaižot rokas.”
Sadarbība starp skolām ir ļoti svarīga. Tā ne tikai veicina inovācijas, bet arī ļauj skolotājiem apmainīties ar idejām un labāko pieredzi. Mūsu skolu sadarbība turpināsies! Saņēmām aicinājumu jau aprīlī apmeklēt Ludzas pilsētas vidusskolu.
Dagdas vidusskolas
direktora vietniece audzināšanas jomā
Irēna Maļkeviča
Erudīcijas spēle 2025 – aizraujošs zināšanu izaicinājums
28. februārī mūsu skolā norisinājās “Erudīcijas spēle 2025”, kurā sacentās 7. un 8. klašu skolēni. Projekta ietvaros spēli organizēja 12.a un 12.b klases skolnieces – Valērija Bogdanova, Daniela Poļaka un Vita Savicka.
Sacensībās piedalījās četras komandas, kuras pārbaudīja savas zināšanas un spēju sadarboties trīs aizraujošos uzdevumos.
Spēles norise
Pasākumu atklāja organizatores, uzrunājot dalībniekus un izskaidrojot spēles noteikumus. Komandas tika izlozētas un pēc tam izvēlējās savus nosaukumus.
🔹 1. spēle –
“Erudīcijas rats”
Dalībnieki grieza virtuālo ratu, kas noteica jautājuma tēmu – sākot no
dabaszinātnēm un matemātikas līdz vēsturei un mūzikai. Komandām bija 15
sekundes, lai sniegtu atbildi un nopelnītu punktus.
🔹 2. spēle –
“Jā/Nē”
Komandas saņēma apgalvojumus un vienlaikus pacēla "Jā" vai
"Nē" kartīti, ātri vienojoties par pareizo atbildi.
🔹 3. spēle –
Kahoot tests
Noslēgumā dalībnieki piedalījās interaktīvā Kahoot testā, kurā svarīgs bija gan
pareizais atbildes variants, gan ātrums.
Organizējot šo spēli, mēs vēlējāmies ne tikai pārbaudīt skolēnu zināšanas, bet arī parādīt, cik svarīga ir sadarbība un efektīva komunikācija. Visi uzdevumi bija veidoti tā, lai komandas spētu kopīgi pieņemt lēmumus, uzklausīt viens otru un atrast labāko risinājumu īsā laikā. Tieši spēja vienoties un sadarboties palīdzēja komandām veiksmīgi risināt uzdevumus un sasniegt labus rezultātus. Mēs ceram, ka šī pieredze iedvesmoja skolēnus arī turpmāk attīstīt šīs prasmes, jo tās ir būtiskas gan mācībās, gan ikdienas dzīvē. Konkurss beidzās ar zināšanu spēli visiem klātesošajiem.
Uzvarētāji
Spraigā cīņā tika noskaidrotas labākās komandas:
1. vieta – "Tumšie delfīni" (22 punkti)
2. vieta – "Venom" (20 punkti)
3. vieta – "Mīļumiņi" (18 punkti)
4. vieta – "Beitāņi" (15 punkti)