Atskats uz paveikto un turpmākie 2020./2021. m. g. plāni projektā “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs ” Nr.8.3.5.0/16/I/001
Neskatoties uz to, ka jau no oktobra vidus 7. – 12. klašu skolēniem mācības
notiek attālināti, darbība projektā “Karjeras atbalsts vispārējās un
profesionālās izglītības iestādēs ” Nr.8.3.5.0/16/I/001 nav apstājusies.
Projektā ir iesaistīta Andrupenes pamatskola un Dagdas vidusskola. Projekta
mērķauditorija ir 7. – 12. klašu skolēni.
Diemžēl, epidemioloģiskās
situācijas un noteikto drošības pasākumu dēļ valstī, ieplānotie karjeras
attīstības atbalsta pasākumi pagaidām nevarēja notikt. Taču 2020./2021. mācību
gada pirmajā semestrī veiksmīgi notika skolēnu interešu izpēte un aptaujas
rezultātu apkopošana. Tāpat tika apkopota informācija par Dagdas vidusskolas un
Andrupenes pamatskolas absolventu turpmākajām gaitām, tika organizēti Karjeras
nedēļas pasākumi, sniegta informācija skolotājiem, klašu audzinātājiem un
skolēniem par aktualitātēm karjeras izglītības jautājumos. Sadarbībā ar klašu
audzinātājiem, tika vadītas vairākas tematiskās klases stundas. Kā jauninājums
– attālināti notika individuālās karjeras konsultācijas skolēniem. Viens no
lielākajiem darbiem – Dagdas vidusskolas un Andrupenes pamatskolas Karjeras
izglītības programmas aktualizēšana.
Otrajā semestrī tiek
plānots lielāku uzmanību veltīt metodiskajam darbam. Sadarbībā ar priekšmetu
skolotājiem izstrādāt stundu plānus un tos realizēt. Turpināt informēt
skolotājus un skolēnus par aktuāliem jautājumiem un notikumiem karjeras
izglītības jomā, iesaistīties vecāku karjeras jautājumu izglītošanā. Tāpat
turpināsies arī individuālo karjeras konsultāciju nodrošināšana pēc
pieprasījuma. Cerot, ka epidemioloģiskā situācija valstī uzlabosies un mācības
varēs atsākties klātienē, tiks organizēti ieplānotie karjeras attīstības
atbalsta pasākumi. Notiks arī pedagoga karjeras konsultanta profesionālo
kompetenču pilnveidošana.
Informāciju sagatavoja
Dagdas vidusskolas un Andrupenes pamatskolas
pedagogs karjeras konsultants Regīna Pauliņa
11.01.2021.
Rukšona Ziemassvētki
Tuvojoties gadu mijai tik ļoti gribas
ticēt sapņu piepildījumam. Novembra vidū uzzinājām, ka līdz 15. decmbrim
norisinās zīmēšanas konkurss “Rukšona Ziemassvētki” bērniem no 0-12 gadiem.
Konkursa organizatore un grāmatas “Rukšons Parīzē” autore Linda Mateša
raksta:”Pat ja esi visparastākais mājas ruksis, tas tevi nevar atturēt īstenot
sapņus”.
Arī mēs atļāvāmies sapņot un ļauties
fantāziju lidojumam. Aicinājumam piedalīties konkursā atsaucās pieci otrās
klases skolēni – Artjoms, Dana, Rihards, Liene un Elīna. Ar nepacietību
gaidījām konkursa rezultātus. Tie kavējās ilgāk par nedēļu, tomēr kāds mazs
sapnis kļuva par īstenību.
Kā raksta L.Mateša: “Konkursa ietvaros tika
saņemti 111 bērnu zīmējumi. Pieņemt lēmumu, kurp šogad dosies Rukšona sarūpētā
Ziemassvētku paka nebija viegls uzdevums... Salatēvs, egle, sniegs un dāvanas
ir neatņemama Ziemassvētku sastāvdaļa, taču KAS GAN IR ZIEMASSVĒTKI BEZ
ĢIMENES? Jo kuplāka ģimene, jo siltāk sirdī! Ziemassvētku paka dodas pie Elīnas Stikutes (8 gadi) uz Dagdu! Elīna
Rukšonam atgādināja, ka Ziemassvētkos pati svarīgākā ir ģimene.”
No sirds priecājamies par mūsu skolnieces sapņa
piepildījumu!
2.a klases audzinātāja I.Tukiša
Brīnuma gaidās
Semestra noslēgumu gaida katrs
bērns. Tā ir kā alga par ieguldīto darbu mācībās. Vēl īpašāka ir decembra
pēdējā mācību diena. Tā ir ticība Ziemassvētku brīnumam, ticība Ziemassvētku
vecītim, ilgas pēc dāvanām
Šogad, kad viss ir Covid 19 ēnā
tīts, ilgas pēc skaistā un neparastā ir vēl spēcīgākas. Kā katru gadu, arī
šogad pēdējā mācību dienā klasē tika rīkots Ziemassvētku pasākums. Bērni tam
gatavojās ļoti rūpīgi, ar lielu atbildības sajūtu. Nedaudz sarūgtināja
skatītāju trūkums.
Svinīgu noskaņu radīja klases
noformējums, spožās gaismas virtenes un, protams, mirdzošās skolēnu acis. Klasē
lomas sadalījām jau iepriekš. Daļa bērnu bija sagatavojuši brīnišķīgu ludziņu
“Tobiasa Ziemassvētki”, daļa stāstīja tautasdziesmas un ticējumus, skanēja arī
priekšnesums uz klavierēm, ko klausījāmies aktu zālē. Bez šaubām visi dziedājām
Ziemassvētku dziesmas un gājām dažādās rotaļās. Netika aizmirsti arī skolēni,
kuri slimoja. Šiem bērniem sūtījām videosveicienus ar daļu no koncerta
programmas un vēlējumiem.
Un tad nāca ilgi gaidītais
pārsteigums - vēsums klasē un nez no kurienes dāvanu maiss klases vidū ar
Ziemassvētku vecīša vēstuli. Lai saņemtu dāvanu, katram skolēnam bija jāveic
kāds neparasts uzdevums.
Prieku un gandarījumu sniedza bērnu
ticība labajam, bērnu radošums. Gribas vēlēt visiem gaišus Ziemassvētkus un
laimīgu Jauno 2021.gadu!
2.a klases audzinātāja I.Tukiša
Uzzīmē labestību!
Tuvojoties Ziemassvētkiem jo īpaši tiek
runāts par labestību. Novembra mēnesī biedrība ““Latvijas Sarkanais Krusts” rīkoja bērnu zīmējumu
konkursu “Uzzīmē labestību”.
Tā
mērķis bija mudināt bērnus aizdomāties par labajām lietām, kas ir viņiem apkārt
un to, kas, viņuprāt, ir labestība – kā tā izskatās, kāpēc ir svarīgi palīdzēt
tiem, kam palīdzība nepieciešama, esot līdzjūtīgiem un sirsnīgiem.
Konkursam
tika iesūtīti vairāk nekā
210 zīmējumus, un žūrijas komisijai bija visnotaļ sarežģīts darbs izvēlēties
uzvarētāju, jo, kā viņi atzina:
“Katrs darbs ir tik skaists, ar mīlestību un sirsnību
radīts. Tas izvērtēšanas uzdevumu padarīja vēl grūtāku, tomēr lielais prieks
par redzētajiem darbiņiem ir neatsverams”.
Par labestību daudz runājām arī
mēs 2.a klase. Skolēniem tika piedāvāts iesaistīties šajā zīmējumu konkursā.
Daļa skolēnu atsaucās – un, rūpīgi pārdomājuši, pārrunājuši skolēni zīmējumos
atainoja savu izpratni, kas ir labestība un kā tā var izpausties.
Konkurss ir noslēdzies un
rezultāti zināmi. Lai gan skolēni nesaņēma galveno balvu un viņu zīmējums
nerotās LSK 2020.gada svētku apsveikuma kartiņas vāku, ir prieks par mūsu
skolēnu labā izpratni.
2.a klases skolēni un arī
Dagdas vidusskola saņēma Pateicību par dalību šajā konkursā.
11.a klase sveic visus Dagdas vidusskolas skolotājus un skolēnus 1. semestra noslēgumā!
11.a klase sveic visus Dagdas vidusskolas skolotājus un skolēnus 1. semestra noslēgumā!
Pateicamies skolotājiem par novadītām stundām tiešsaistē, par pārdomāti uzdotiem darbiem un sniegto atgriezenisko saiti skolēniem!
Silti sveicieni un laba vēlējumi Jums un tiem, kas Jums visapkārt!
Stipru veselību, optimismu, gaišas domas, radošas ieceres un izdošanos Jaunajā gadā!
Lai sasildās sirds, tai baltajā dziesmā,
Ko šovakar zeme debesīm dzied.
Lai nosargā sevī to sveču liesmu
Ar kuru var droši caur puteņiem iet!
2020.gada 18.decembris Dagdas vidusskolas 4.b klasē
Visskaistākie svētku
dekorējumi ir smaidi cilvēku sejās, prieka dzirkstis acīs, laimes vēlējumi no
sirds uz sirdi…
18.decembra rīts, plkst.
8.15. Jautras čalas, priekpilnas sejas, svētku gaisotne. Jā, tas ir 2020.gada
18.decembris. Pēdējā mācību diena šajā gadā. Noslēdzies vēl viens posms
skolēnu, skolotāju un vecāku darbībā. Tā ir īpaša diena visiem.
Skan zvans, 4.b klasē šī
diena iesākas ar krievu valodas stundu. Skolotāja Olita Loče “uzbur” svētku atmosfēru
un rada svētku noskaņu, stāstot par Ziemassvētku tradīcijām, galda klāšanu un
tradicionālajiem ēdieniem, rotājumiem, Jauno gadu, Salatēti, Santa Klausu, sasaistot
ar cittautu folkloru, ticējumiem, mākslas filmām. Bērnu acīs iemirdzas prieks,
viņi dalās ar savu pieredzi, min mīklas, stāsta, kā svinēs Ziemassvētkus un
Jauno gadu savās ģimenēs.
Diena turpinās un nākamā
stunda ir vizuālā māksla. Skolotāja Elvīra Savko turpina “uzburt” svētku
noskaņu, atnesot LED spuldzes, kuras rada īpašu svētku gaisotni. Skolēni skandē
tautasdziesmas, iet rotaļās, zīmē, klausās Ziemassvētku dziesmas. Rodas īpaša
svētku noskaņa, kura turpinās arī klases audzināšanas stundā. Skolēni raksta
novēlējumus saviem klases biedriem, sev, ģimenei, skolai un skolotājiem –
patiesi un no sirds. Vēlāk saņem uzslavas rakstus un liecības. Novērtējot nopelnītās atzīmes, visi ir apņēmības pilni
uzlabot sekmes mācību darbā 2021.gadā.
Cienījamie
skolotāji!
Paldies jums par darbu,
par atsaucību, sapratni, lai Ziemassvētki un Jaunais gads Jums atnes zaļu egles
zariņu – cerībām, siltu sveču liesmiņu – svētībai, mīļus un siltus vārdus –
mīlestībai, smaidu pretī labestībai!
Cienījamie
vecāki!
Paldies jums par
atbalstu, sadarbību, izturību! Lai Ziemassvētki un Jaunais gads jūs stiprina,
saudzē, sirdīs ievij prieku ar domu, ka turpmāk viss būs labāk!
Cienījamie
skolēni!
Paldies jums par kopā
būšanu, visjaukākajiem brīžiem manā dzīvē, savstarpējo sadarbošanos un mācīšanos!
Lai Jaunais gads jums
atnes maisu ar zināšanām (nu, tādu lielu…), klēpi prieka, nelielu saujiņu
nerātnību un – pāri visam – laimīti un veiksmi!
Lai piepildās visu
vēlēšanās un vislabākie nodomi! Esiet stipri, veselīgi, izturīgi!
Cieņā
4.b klases audzinātāja Rita Orole
"Kādu brīdi pirms..."
Jauna lappuse 10.a
klases dzīvē
Mūsu izpratnē
vidusskola bija kā jauns dzīves periods, grūtāks nekā iepriekšējais, bet tāds
interesants un piedzīvojumu pilns. No daudziem dzirdējām, ka tagad vajadzēs
pastiprināti mācīties. Varam droši pateikt, ka baidījāmies, bet tajā pašā laikā
gaidījām vidusskolas gadus. Jauni klases biedri un skolotāji, cita mācību
priekšmetu apguve, ārkārtējās situācijas izsludināšana, jauni likumi un
ierobežojumi, cits mācīšanās veids skolā, vēlāk attālinātās
mācības. Mācīties vidusskolā nav nekas jauns, bet atbildība ir
lielāka.
Katra skolotāja stundās
klausījāmies par jaunām kompetencēm, daudz reižu vienu un to pašu, visi
nobaidījās par tālākām mācībām. Tas taču ir labi, kad dzīvē viss mainās, jo
katram no mums ir jāiziet no savas komforta zonas, lai nākotnē gūtu panākumus,
sasniegtu jaunu attīstības līmeni. Neapšaubāmi attālinātām mācībām ir savi
plusi, piemēram, skolēni mācās paši plānot ne tikai savu brīvo, bet visu laiku,
jo mājās skolas zvani jau neskan, un mīnusi, piemēram, tehnikas trūkuma vai
kļūdu pēc jaunieši nespēj veikt uzdotos darbus.
Izglītības kompetenču jauninājums tika
plānots jau laikus, un neviens nevarēja zināt, ka kāds vīruss var tik ātri
izplatīties, taču šo plānu arī nevar uzskatīt par pabeigtu, jo tam nav pat
piemērotu mācību grāmatu. Nepieciešamās informācijas meklēšana bez
palīglīdzekļiem dažreiz sagādā lielas grūtības. Tika ieviesta Zoom vide, kurā
ir daudz vieglāk mācīties. Katrs var uzdot jautājumus par neskaidrībām, bet
skolotājs paskaidro - tas atvieglo darbu gan skolotājiem, gan skolēniem. Patīk
strādāt Zoom, jo rodas savdabīga atmosfēra, ka tu sēdi klasē, komunicē ar
saviem klases biedriem un stundas laikā klausies skolotāju. Zoom ir īpaša
iespēja paplašināt savas IT zināšanas un iegūt jaunu pieredzi, mācoties šādā
veidā. Dažreiz izmantojam Google dokumentus bioloģijā un
matemātikā, lai izveidot ar klases biedriem prezentācijas vai radošo darbu.
Ir jādisciplinē sevi, kas arī nav
viegli. Ir jāpierod pie ilga laika pavadīšanas pie datora un telefona, un tādēļ
dienas beigās ir ļoti liels nogurums. Lielākā problēma, mācoties mājās, bija
tā, kā sevi motivēt katru dienu cītīgi mācīties un izpildīt uzdoto, nevis gulēt
gultā visu dienu. Laiks spēlē lielu lomu. Attālināta
mācīšanās ir kā kaut kāda ieilguša datorspēle, kur virtuālo pilsētu un piļu
vietā - skola, robotu vai attālinātu nezināmu spēlētāju vietā - skolēni. Tas ir
tā, it kā mēs spēlētu uz dažādām platformām. Spēle ir daļēji interesanta, taču
spēle nevar aizstāt dzīvi.
Mūsu atmiņās 2 skaisti
rudens mēneši klātienē. Šogad pirmais semestris
visās skolās ir neparasts. Mācījāmies tikai vienā klasē, izņemot mūzikas un
sporta stundas, tālāk par savu gaiteni nevarēja iziet, jo vajadzēja ievērot
distancēšanās noteikumus. Mēs
dzīvojām klasē, kur valdīja miera un draudzības atmosfēra, kur visi kopā mēs
smējāmies, mācījāmies, trakojām, pārvarējām grūtības un, protams, mācījāmies no
savām kļūdām. Tieši šo patīkamo emociju nepietiek, mācoties mājās. Klases
biedru sejas tagad varam redzēt tikai Zoom – prieks par tikšanos!
Tēma par komunikāciju (attālināti - latviešu valodā) kādu no skolēniem pat
nomāca, jo atcerējāmies interesantus, jautrus brīžus, ko pārdzīvojām skolā,
taču vajag arī meklēt labo.
Patika pašpārvaldes rīkotie pasākumi, bet, mācoties
attālināti, tas viss nenotiek. Visvairāk pirmajā semestrī patika Raibie rudens
starti Parka rozēs, jo tur sajutām vienotu atmosfēru klases biedru vidū, kā arī
bija interesanti pildīt skolotāju atjautīgos uzdevumus.
Un atkal sākās ierobežojum: nebija pasākumu, svētku, diskotēku,
kur mēs varējām nedaudz aizmirst par mācībām un jauki pavadīt laiku. Mēs jau ļoti vēlamies iet uz skolu, uz visiem
pulciņiem - dejošana, koris, jaunsargi, mazpulki, TDA kolektīvā un braukt
ekskursijās utt. - bez ierobežojumiem, kas ir pašlaik.
Bet,
mācoties mājās, interesanti ir tikai tas, ka var iziet ārā, kur ir ļoti skaisti
ziemas skati, pastaigāties svaigā gaisā. Un filmu vakari kopā ar ģimeni. Savu
interešu un hobiju attīstīšana, jo tam ir pietiekami laika.
Dažas 10.a klases skolēnu
atziņas:
Valērija: Es cienu to, ka daudzi skolotāji velta
savu brīvo no darba laiku mums, atbildot uz jautājumiem, jo bez tā būtu daudz
neskaidrību. Paldies par atbalstu!
Ieva: Skolotāj,
Jūs vienmēr atbildat uz maniem jautājumiem, paskaidrojat, ja kaut kas nav
saprotams, tāpēc tas man ļoti patīk.
Elīna: Es ceru, ka valdība sapratīs cilvēkus, kuriem šobrīd ir grūti, cilvēki
paliek bez darba, skolēniem ir grūtības mācību vielas apgūšanā, visi vēlas
komunicēt, katrs grib apmeklēt jebkuras iespējamās iestādes, lai viss būtu
atvērts un strādātu. Neieslēdziet mūs mājās!
Ksenija B.: Ļoti ceru, ka nākamais, tas ir, otrais
semestris, notiks klātienē, jo mācīties skolā ir vieglāk nekā mājās.
Agnese T.: Es ceru, ka otrajā semestrī būs daudz labāk un interesantāk,
jo sēdēt mājās vairs nav vēlmes. Un jau tuvosies pavasaris, un tas ir labāk
nekā ziema, jo mainās garastāvoklis un rodas motivācija mācīties, lai ātrāk
satiktu vasaru.
Anželika: Ir prieks, ka beidzas pirmais semestris un tuvojas Ziemassvētki un
Jaunais gads, tāpēc priecīgus Jums Ziemassvētkus un laimīgu Jaunu gadu!
Reinis: Protams, gribētos cerēt, ka nākamajā
semestrī varēsim atgriezties skolā!
Jana: Slinkums ir jāpārvar, tāpēc
mērķtiecīgi un cītīgi mācies!
Līga:
Manuprāt, vislabākā Ziemassvētku dāvana visai
pasaulei būtu, lai mēs beidzot varētu nebaidīties par savu tuvāko dzīvību,
atgriezties iepriekšējā dzīves ritmā, svinēt, priecāties un būt brīviem.
Anna: Es ļoti gaidu Ziemassvētku brīvdienas, lai varētu
atpūsties, pavadīt laiku ar ģimeni. Es gaidu brīvdienas, lai varētu palasīt
grāmatas vai paskatīties filmas sirds priekam.
Jolanta: Paldies maniem
jaunajiem klases biedriem, kuri pieņēma mani tādu, kāda esmu.
Amālija: Es saprotu, ka skolas dzīve ir visjautrākais un labākais brīdis
mūsu dzīvē. Kādreiz es gāju uz pirmo klasi un mazliet kautrējos, redzot
vidusskolēnus, bet tagad, mācoties desmitajā klasē, saprotu, ka laiks paiet
ļoti ātri, un mēs nepamanām, ka pilnveidojamies kā personības.
Laura: Es domāju, skolēniem mājās var rasties vientulības sajūta,
depresija, jo daudzi ir atkarīgi no cilvēkiem, tāpēc ka sarunas, savu domu
izpaušana dod enerģiju. Es ar nepacietību gaidu, kad mēs visi atgriezīsimies
skolā.
Raivis K.: Esmu
pateicīgs visiem, kas man palīdzēja mācīties šajā grūtajā karantīnas periodā,
un paldies par īpašu atsaucību skolotājiem!
Kristīna:
Uz tikšanos pēc brīvdienām!
Paldies, jaunieši, par izturību,
pacietību, atbildību, mērķtiecību! Uz tikšanos klātienē!
Priecīgus Ziemassvētkus un laimīgu
Jauno gadu!
10.a klases skolēnu domas un
izjūtas apkopoja skolotājas Aina Slesare un Lilija Novicka.
“Tuvojas
gada beigas. Pavisam drīz mēs visi sajutīsim šo Ziemassvētku noskaņojumu, bet
tagad ir laiks pārdomāt par aizejošo gadu, padomāt par sapņiem un mērķiem Jaunajā
gadā. 2020. gads visiem bija sarežģīts un neparasts, bet tas katram deva
iespēju pārdomāt vai izmainīt savu dzīvi. Padomāt par to, vai visu es daru
pareizi? Cerams, ka 2021. gads nepievils
un dos iespēju realizēt visas savas idejas, iecerētos mērķus, piepildīt sapņus
bez kādiem ierobežojumiem, jo Jaunais gads ir
brīnuma, piepildīto cerību laiks. Vēlos, lai šis gads atnestu vairāk spilgtu
un pozitīvu emociju, ienestu mūsu dzīvē pārmaiņas, kuras padarīs to interesantāku,
aizraujošāku, atmiņām bagātāku. Novēlu katram atrast savu laimi, dzīvot mīlestībā,
mazāk pārdzīvot, atrasties tikai tuvu cilvēku lokā un atteikties no visa
negatīvā, kas notiek dzīvē!” (Polina Smoļaninova)
“…Šādos apstākļos sāc saprast to,
cik cilvēks ir niecīga radība, bez pagātnes un nākotnes, jo uz Visuma fona
cilvēka dzīvība ir ļoti īss brīdis. Atklāsmei seko lielo pārdomu laiks, un parasti
dzīves prieki vairs nedod to gandarījumu kā iepriekš.” (Raivis Grabovskis)
“…šogad nevarēja ceļot, bet toties varēja ilgāk palikt ar
tuvākajiem un izbaudīt laiku kopā. Diemžēl atcēla Dziesmu un deju svētkus, mēs
tur ļoti gribējām tikt pirmo reizi, cītīgi gatavojāmies. Domāju, šie
Ziemassvētki un Jaunais gads būs mums kaut kas jauns. Tagad visi esam mājas ar
ģimeni, varēsim svinēt svētkus kopā, ģimenes lokā.” (Arvīds Aprubs)
“Šis
gads arī personīgi man bija svarīgs, jo 18 gados es jūtu, ka manas domas un
viedokļi par dažādām tēmām ir stipri mainījušies, salīdzinot ar pagājušo gadu.
Es izmetu no galvas nevajadzīgas lietas, par kurām fanoju, un pievērsos daudz
svarīgākām lietām, līdz kurām ir jācenšas nonākt. Pareizāk sakot, izvirzīju sev prioritātes,
kuras patiešām ir svarīgas. Vairāk sāku filozofēt, apdomāt savu viedokli par jebkādu
tematu, salīdzināt to ar citiem. Man šķiet, es sapratu, ko nozīmē sākt kļūt
pieaugušam ne tikai fiziski, bet arī morāli. Bet man vēl ir daudz ko jāiemācās,
it sevišķi svarīgs ir režīms. Mācēt dzīvot pēc grafika un plānot dienu ir ļoti
vērtīgi, un es to saprotu, bet man to grūti apgūt. Nākamajā gadā es gribētu, kā
minimums, nepalikt stulbāks, gūt dažādu pieredzi visvisādās nozarēs un atrast
savu. Un vēl vairāk gribētu pašizglītoties un rezultātā kļūt par izglītotu un kulturālu
cilvēku.” (Vladislavs Beinarovičs)
“…
Šogad mēs visi bijām un joprojām esam spiesti iziet no savas jau pat gadiem
ilgi ierastās rutīnas un komforta zonas. Man šis gads bija ļoti emocionāli
nelīdzsvarots. Tas lika man aizdomāties par savu dzīves mērķi, par sevi kopumā
un mudināja mani mainīt sevi uz labāko pusi. Varu ar prieku atzīt, ka man izdevās
padarīt šo gadu labāku, sākot nodarboties ar to, kas man patiešām patīk. Dzīve
mīl tos, kuri nāk tai pretī ar smaidu!” (Agate Krilova)
“…Gada garumā par veiksmīgāko notikumu uzskatu ZPD
konferenci Daugavpilī, jo tas ļāva attīstīt prasmes, kas būs nepieciešamas augstākās
izglītības ieguvei. Arī Starptautiskajā krievu valodas olimpiādē kā svešvalodā,
kur ieguvu 2. vietu, guvu sev jaunu pieredzi. Gada garumā spēju paskatīties filmas,
seriālus, izlasīt grāmatas, “pāriet” datorspēles ap 50 + darbiem. Tas pozitīvi
ietekmēja manu personību, manus uzskatus un iztēli, kā arī deva milzīgu devu
pozitīvo emociju. Manuprāt, ja gads būtu tāds kā citi, tad es sasniegtu daudz
vairāk un pavadītu laiku lietderīgāk.
No 2021. gada gaidu, pirmkārt, savu mērķu sasniegšanu,
kas ietekmēs vairākus gadus nākotnē. Tie mērķi būtu eksāmenu nokārtošana un
iestāšanās universitātē, arī mācības universitātē, jo svarīgi ir ne tikai
iestāties, bet arī spēt tikt līdzi mācību procesam. Vēlos saplānot laiku tā,
lai pietiktu gan mācībām, gan atpūtai, gan arī apmeklēt vairākus pasākumus,
piemēram, Pasaules Čempionātu Hokejā 2021, kuram jānotiek Latvijā.” (Jevgēnijs
Locs)
“…Šogad es sagaidīju ilgi
gaidītos 18 gadus. Diemžēl tie pagāja bez svinēšanas Covid – 19 dēļ. Ir arī pozitīvais,
karantīna palīdzēja man vairāk pievērst uzmanību autoskolai, tāpēc veiksmīgi
tika nokārtots eksāmens un iegūtas tiesības.
Gaidīju Žetonu vakaru. Gribējās sajust
to īpašo atmosfēru, taču svinīgā pasākuma diemžēl nebija. Ceru, ka līdz
pavasarim situācija būs labāka un mēs varēsim atvadīties no skolas svinīgā
noskaņojumā.” (Baiba Kalniņa)
Bioloģijas stunda Rīgā? Jā, tas ir iespējams!
Šobrīd, kad nenotiek klātienes stundas skolā,
šķiet nereāli, ka varam doties uz stundu Rīgā, bet, izrādās, ka varam atrast
izeju arī tādā situācijā un, izmantojot zoom tiešsaisti, uz gandrīz 3 stundām
nokļūt Rīgā, iegūt jaunas zināšanas, ieraudzīt to, ko skolā neredzam un tai pat
laikā, pat nešķiroties ar savu iemīļoto krēslu vai dīvānu. Tā 12. klasēm notika stundas RSU Anatomijas un
antropoloģijas institūtā (AAI) par tematu “Kuņģa-zarnu trakts un patoloģijas”,
ar akcentu par pārmērīga alkohola lietošanas sekām.
RSU AAI biroja administratore Vita Konopecka,
izmantojot AAI vēsturisko un mācību zinātnes līdzekļu kolekciju, video formātā
stāstīja par gremošanas orgānu darbību, patoloģijām, izmeklējumu veikšanas
iespējām, parazītiem. Katra situācija vai gadījums tika pierādīts ar uzskates
materiālu demonstrāciju – orgānu vai parazītu preparātiem. Ja skolā mēs
skatāmies attēlus, tad šeit bija iespēja redzēt, kā tad izskatās, piemēram,
veselas aknas un tās, ko skārusi aknu ciroze; kā izskatās kuņģa čūla un cik
liels ir lentenis vai cērme, kādu kolekciju var izveidot no cilvēka
žultsakmeņiem un nieru akmeņiem.. Cerams, ka redzētais lika aizdomāties par
slimību profilakses nepieciešamību!
Par alkoholā pārmērīgas lietošanas negatīvajām
sekām ir daudz runāts gan bioloģijas stundās, gan klases stundās, it īpaši, ka
12.klases trīs gadus piedalījās projektā “Runājot par alkoholu”, tomēr,
paralēli jau zināmajai informācijai, vienmēr var uzzināt arī ko jaunu. Arī
šoreiz tas bija fakts, ka alkohola lietošanas ietekmē mainās baltās un pelēkās
vielas proporcijas galvas smadzenēs! Nopietna viela pārdomām!
Noteikti kādreiz izmantosim šādu iespēju atkal. Tas nekas, ka lektore bieži
vien izmanto terminoloģiju, kas ir ne tik dzirdēta un saprotama, bet tas tikai
motivē zinātkāri un pierāda, ka ir nepieciešams papildināt bioloģisko valodu un
prast to pielietot.
4.b klases Lāčplēša dienas pasākums Dagdas vidusskolas muzejā.
10.novembris... Tādas īpašas dienas priekšvakars, kas
liek pārdomāt par savu valsti, par sabiedrību, par savu esamību tagad, 21.gadsimtā.
Jā, tā būs Lāčplēša diena, kuru svinēsim rīt, izkarot karogus ar sēru lenti,
iededzot logos svecītes kā gaišu piemiņu
kritušajiem par mūsu Tēvzemi, mūsu brīvību, mūsu iespējam dzīvot tagad, augt
nākotnei un cīnīties par labklājību.
Kad vēl, ja ne tagad un tepat???
Dagdas vidusskolas muzejs piedāvāja ļoti interesantus pasākumus 1.-6.klašu
skolēniem. Muzejā varēja aplūkot stendus
gan par pirmajiem Brīvības cīnītājiem, gan arī par tiem skolēniem, kuri tagad
sargā un sargās mūsu valsti, neatkarību, brīvību no
svešām varām...
Paldies Dagdas vidusskolas jaunsargu vadītājam Pēterim Šņukutam, jaunsargiem
par interesanto nodarbību ar 4.b klases
skolēniem muzejā, sniegtajām zināšanām, intereses veicināšanu par savas valsts
aizsardzību.
Paldies Dagdas vidusskolas muzeja ekspozīcijas veidotājām Ludmilai
Lovčinovskai un Lienei Vorobjovai par interesanto
stāstījumu un uzaicinājumu apmeklēt Dagdas vidusskolas muzeju un iesaistīt
bērnus praktiskajās nodarbībās.
Dagdas vidusskolas 4.b klases audzinātāja Rita Orole.
Radošā darbnīca, gatavojoties valsts svētkiem.
Kā jau zināms, bērniem patīk svētki. Katrā gadalaikā ir savi
svētki: gan tautas svētki, gan valsts svētki, gan ģimenes svētki. Bet kādi
svētki bez dāvanām. Viens no nozīmīgākajiem svētkiem ir Latvijas valsts svētki,
kurus tradicionāli tauta atzīmē 18.novembrī.
Protams, svētkiem jāgatavojas savlaicīgi, jāpadomā par telpas
dekorēšanu, apsveikumiem un dāvanām. Tāda iespēja 30.oktobrī bija 5.b klases
skolēniem.
Bērnu bibliotēkā skolēnus sagaidīja bibliotēkas vadītāja Ilona Bronka, viņa pastāstīja bērniem par jaunumiem bibliotēkā. Skolēni ar interesi apskatījās interaktīvo galdu un jauno izstādi. Pēc tam skolēni tika iesaistīti radošā darbnīcā, kur no dotiem materiāliem izgatavoja apsveikuma kartiņas. Silto atmosfēru, radošumu, gandarījumu par paveikto darbu izjuta katrs skolēns, jo, pateicoties bibliotekārēm, viņi ne tikai apguva jaunās prasmes un pilnveidoja zināšanas par valsts svētkiem, bet saņēma saldās dāvanas par izveidoto apsveikuma kartiņu. Atliek izdomāt labus vārdus, un dāvana ir gatava. Cik svarīgi ir tā audzināt savas valsts patriotus.
Gribas pateikt paldies
bērnu bibliotēkas darbiniekiem par atsaucību, radošumu un viesmīlību! Tā bija
viena no audzināšanas stundām, kurā tika mācīta cieņa un mīlestība pret savu Tēvzemi.
Klases audzinātāja Snežana Smirnova
Mārtiņdienas Gailīša darbi.
Godi un tradīcijas ir latviešu tautas kultūras
sastāvdaļa. Tie spēj dzīvot tautā, kas cienā un godā savu senču tikumus un
paražas.
Lai bērniem veidotos kopīga, vienota
izpratne par apkārtējo pasauli, 1.a klasē notika interesanta Gailīša darbu
nedēļa, savstarpēji sasaistot vairākus mācību priekšmetus. Līdztekus
vienkāršiem uzdevumiem skolēni veica arī kompleksos uzdevumus, kas rosināja
bērnus domāt, analizēt un radoši strādāt.
Tuvojoties Mārtiņiem, ar bērniem runājām par
latviešu tautas paražām, ticējumiem, izdarībām Mārtiņu gaidīšanas un svinēšanas
laikā. Par rudens dārza krāsām runājām angļu valodā, matemātikā risinājām gaiļa
piedāvātos uzdevumus, sportā gaiļu komandas cīnījās pār uzvaru, mūzikā
dziedājām gaiļu korī. Krāsojām, veidojām un zīmējām gailīšus. Stāstījām pasakas.
Klājām Mārtiņdienas galdu ar svētku pīrāgu, minējām mīklas, skandinājām tautas dziesmas
un gājām rotaļās.
Skolēni aktīvi iesaistījās, izrādīja
interesi par darbu stundās, jūtās brīnišķīgi.
Klases
audzinātāja: Lidija Kartenko
Pasaules lielākā mācību stunda 2020: Pandēmija ir portāls!
Vēsturiski pandēmijas ir piespiedušas
cilvēkus saraut saites ar pagātni un
iedomāties jaunu pasauli.
Šī pandēmija nav izņēmums.
Tas ir portāls.
Vārti no vienas pasaules uz nākamo.
Mēs varam izvēlēties, vai iet tiem cauri,
velkot līdzi aiz sevis aizspriedumu un
naida liemeņus,
mūsu postažu, datu bankas vai mirušās
idejas,
mūsu nedzīvās upes un piedūmotās debesis.
Vai arī
mēs varam iziet cauri viegli
ar mazu somu.
Būt gatavi iedomāties citu pasauli
un par to cīnīties.
/Arundhati Roja (Arundhati Roy)/
Šī gada rudenī, pēc UNESCO LNK
iniciatīvas, vienlaikus vairāk nekā simts pasaules valstīs norisinājās akcija
“Pasaules lielākā mācību stunda”, aicinot ikvienu apstāties un aizdomāties par
to, kādu vēlamies redzēt pasauli pēc pandēmijas, aicinot iedomāties pandēmiju
kā portālu no vecās pasaules uz jauno, kuru šķērsojot, varam izvēlēties, ko
likt mūsu ceļasomā.
12.a klasei šī stunda bija ne
tikai lielākā, bet arī garākā. Temats aktuāls, raisīja pārdomas un
nepieciešamību analizēt, tāpēc viena stunda, ko veltījam šim tematam, izrādījās
par īsu. Situācija valstī diktē savus noteikumus, tāpēc, iesākot stundu
klātienē, pabeidzām to attālināti.
Iepazīstoties ar UNESCO
globālajiem mērķiem, kas aktuāli jebkurā laikā, arī šodien, skolēni, izmantojot
avīzes raksta vai ieraksta blogā (the cover story) metodi, analizēja pašreizējo
situāciju un centās iedomāties, ko sabiedrība gribētu dzirdēt 2030. gadā,
atskatoties pagātnē desmit gadus atpakaļ. Kā svarīgāko visi atzīmēja veselību,
kas liecina, ka jaunieši apzinās situācijas nopietnību. Katrs apdomāja, ko
varētu darīt viņš, lai sasniegtu globālos mērķus, uzrakstot apņemšanos, kas
palīdzētu to darīt.
Izrādījās, ka nemaz nav viegli
atšķirot, ko mēs liksim savā somā, ejot caur portālu, kādu nākotni mēs gribam
redzēt, un kas tur būs nepieciešams. Kopīgi mums izdevās sašķirot, ko ņemt
līdzi, ko atstāt tajā pusē, ko var darīt šodien, lai nākotne būtu labāka.
Vēl pavisam nedaudz laika
palicis, kad 12.a klase dosies savā lielajā, pieaugušajā dzīvē. Lai šīs
apņemšanās, kas izskanēja skaļi un tās, kuras katrs pateica sev, palīdz saprast
savu atbildību par sevi, ģimeni, apkārtējiem. Lai tad, kad “Mūsu domas skrien
uz priekšu un atpakaļ, cerot atgriezties pie normalitātes, cenšoties savienot
mūsu nākotni un pagātni”( Arundhati Roja (Arundhati Roy)), protam reāli
novērtēt esošo un domāt par nākotni!
12.a klases audzinātāja Anna
Krilova
Konkurss “ŠODIEN LAUKOS” 2020
Jau vairākus gadus piedalāmies garākajā un apjomīgākajā
konkursā “Šodien laukos”, šogad tajā startēja 104.Dagdas mazpulka komanda un
individuāli Katrīna Kuzņecova.
Sešu mēnešu laikā pildījām 6 lielos un 6 papilduzdevumus.
Konkursa uzdevumu tēmas jau ierasti bija
ļoti dažādas – kopā esam vērojuši putnus, sējuši un stādījuši, devušies
makšķerēt, gājuši mežā, darbojušies radoši – gatavojot slotas un dekorus no
mežā atrastām veltēm. Un visbeidzot arī izsapņojuši savu uzņēmumu laukos. Visām
konkursa aktivitātēm varēja sekot līdzi arī “Šodien laukos” oficiālajā Facebook
lapā, arī mūsu darbi tur bija!
Kopumā šī gada konkursā piedalījās 101 individuālais
dalībnieks un 28 klases/kolektīvi ar 308 dalībniekiem no 8 republikas pilsētām
un 59 Latvijas novadiem. Konkurence bija ļoti sīva, cīņa notika pat par 0,5
punktiem.
Mazpulcēni izpildīja pilnīgi visus uzdevumus un ieguva 6
vietu komandu vidū. Katrīnai konkurentu bija daudz vairāk un daudzi jau
pieredzējuši, tāpēc viņa neizturēja spriedzi un līdz ar to punktu skaits nav
pietiekami liels.
Protams, gribējās jau tās godalgotās vietas ar lielajām
balvām, taču vienmēr ir tie, kas uzvar un tie, kas zaudē. Lai gan šajā gadījumā
zaudētāju nav, jo mēs iemācījāmies strādāt komandā un ne tikai klātienē, bet
arī attālināti! Apguvām jaunas zināšanas un prasmes, ieraudzījām skaisto,
noderīgo, to, kam ikdienā paejam garām. Mācījāmies, ka iesākto ir jāpabeidz,
pat tad, kad jau saproti, ka nebūsi pirmais!
Mācoties kļūstam labāki! Un noteikti, kādreiz mēs arī būsim
pirmie!
Mārtiņdiena

Ja rudens
saulgriežos mēs svinējām Apjumības, kas apzīmē ražas novākšanas svētkus, tad
Mārtiņus mēdz dēvēt arī par Apkūlībām. Šis ir laiks, kad novāktā raža tiek
sakulta, un nu klētīs visi arodi ir pilni ar graudiem.
Mārtiņdienas
galvenais simbols ir gailis. Ne vienmēr katram simbolam ir tikai viena nozīme.
Mārtiņdienā gaiļa simbols visbiežāk pilda aizsardzības funkciju.
„Mārtiņam
gaili kāvu
Sarkanām kājiņām,
Lai guntiņas nevajadzēja
Kumeliņus barojot.”
Mārtiņos
beidzas klusais Veļu laiks. Sākas maskošanās, tāpēc bieži vien Mārtiņi tiek
asociēti ar lielu jautrību.
Mārtiņdienu
svinēja ar dziesmām, dejām un rotaļām, kā arī ar bagātīgi klātu galdu, uz kura
lika ne tikai maizi, pīrāgus, putru, alu un citus labumus, bet arī nokauto
gaili, kas ir Mārtiņdienas galvenais ēdiens.
10.novembrī
Mārtiņdienas svētku tradīcijas Dagdas vidusskolā tika pieminētas ikvienā klasē.
Mēs, 2.a
klase, ar lielu prieku devāmies pa skolu kā maskās tērpti Mārtiņbērni. Minējām
mīklas, stāstījām ticējumus, gājām rotaļās un ar egļu un priežu zariem iepērām
ikvienu, ko satikām savā ceļā, vēlot veselību un dzenot projām visu negatīvo.
Atgriežoties
klasē, ļāvāmies Mārtiņdienas tirgus priekiem un jautrām sarunām par to, kas
izdevās. Kur nu vēl tēja un garšīgie mājās ceptie pīrāgi.....
Mārtiņdienas
ticējums vēsta - Ja Mārtiņa diena jauka un skaidra, tad ziemā būs liels sals.
Diena
tiešām bija jauka un skaidra, tāpēc gaidīsim īstu ziemu un baltus
Ziemassvētkus.
Paldies
visiem, kas ļāva mums izbaudīt maskošanās prieku.
Atnāc, aplūko, priecājies!
Klāt novembris, kas mūsu Latvijas dabu iekrāso pelēkos un
brūnos pasteļtoņos. Taču pavisam nesen
mūsu acis priecēja krāšņais lapu koku ietērps, kad droši varējām teikt – tas ir
krāsainais, raibais rudens!
Pie Dagdas vidusskolas ir tapis jauns vides objekts – stends,
uz kura redzami skolēnu vizuālās mākslas darbi. Tas veidots ar domu parādīt
visiem, cik talantīgi ir mūsu bērni, cik skaista mums apkārt ir daba.
Stenda ekspozīcija tiks mainīta atbilstoši gadalaikam,
darbiņus skolēni radīs gan vizuālās mākslas stundās, gan mājās, gan kopīgos plenēros.
Atnāc, aplūko un priecājies! Aicinām ikvienu gar skolu ejošu
garāmgājēju, skolēnus un vecākus piestāt un pavērot skaistos vizuālās mākslas
darbus, kuru tēma šoreiz ir “Krāsainais rudens”!
Jaunākie ieraksti
-
Skolotāji tiekas attālināti.
20. jan. 2021 -
Atskats uz paveikto un turpmākie 2020./2021. m. g. plāni projektā “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs ” Nr.8.3.5.0/16/I/001
18. jan. 2021 -
Rukšona Ziemassvētki
4. jan. 2021 -
Brīnuma gaidās
29. dec. 2020 -
Uzzīmē labestību!
29. dec. 2020 -
11.a klase sveic visus Dagdas vidusskolas skolotājus un skolēnus 1. semestra noslēgumā!
21. dec. 2020 -
2020.gada 18.decembris Dagdas vidusskolas 4.b klasē
21. dec. 2020