Dabaszinību nedēļa “Skaties, dari, mācies, domā līdzi!”
Dabaszinību
priekšmetu kopējais mērķis ir motivēt organizēt savu ikdienu saskaņā ar dabas
likumiem, nekaitējot videi un saglabājot to arī nākamajām paaudzēm. Arī šogad
dabaszinību nedēļas laikā notika dažādas aktivitātes, kas aicināja ne tikai
redzēt, bet arī darīt, darot mācīties un domāt!
7.klase
piedalījās vides spēlē “Es un klimata izmaiņas”. Spēlējot loto, skolēni apguva
prasmes ekonomēt dabas resursus, šķirot un pārstrādāt atkritumus, atbildīgi
izturēties pret apkārtējo vidi, to saudzēt un kopt, kā taupīt elektroenerģiju,
ūdeni mājsaimniecībā, pievērst lielāku uzmanību veselīgam un aktīvam
dzīvesveidam, mazāk izmantot autotransportu.
Veicot
globālāku izpēti skolēni veidoja kontinentu vizītkartes, iekļaujot svarīgāko
informāciju, objektus.
8.klases
veidoja plakātus ”Dabas parādības pavasarī ” un tapa radošie darbi „Putni manā
apkārtnē”.
8.b klases skolēni veidoja domu kartes –
ģeogrāfija un pavasaris. Darbs bija aizraujošs un interesants. Domu kartēs tika
iekļauti gan dabas procesi pavasarī, gan notikumi pasaulē, Latvijā, savā
novadā. Aizraujošs bija arī skolēnu stāstījums!
9.b klases skolēnu izpētes darbs bija
saistīts ar Lielo talku Latvijā, atkritumu apsaimniekošanu. Tika apspriestas
atkritumu apsaimniekošanas iespējas un nozīme Latvijā.
Tuvāk skolēni iepazinās ar uzņēmuma EKO
Getliņi darbību. Strādāja trijās grupas – katrai grupai bija dots savs uzdevums
– Getliņi un atkritumi, Getliņi un enerģijas ražošana, Getliņi un siltumnīcas.
Skolēni iepazinās ar videi draudzīgāko uzņēmumu Latvijā. Uzzināja daudz jauna
un interesanta.
Toties 10.klašu skolēni pievērsās vairāk
atkritumu veidošanās analīzei. Katrs uzdeva sev jautājumu: kā es varu samazināt
atkritumu daudzumu? Pārskatot ikdienas ieradumus, tika atrasti daudzi varianti,
ko ikviens var darīt, lai saglabātu dabas resursus un tīru vidi.
Tāpat 10. klašu skolēniem tika dota
iespēja pafilozofēt par tēmu - Latvietis
dabā – daba latvietī. Skolēni veidoja domu kartes, strādāja ar kartēm un,
protams, dalījās ar klasesbiedriem par paveikto.
11. klašu skolēni iejutās ģenētiķu lomā,
pētot pazīmju iedzimšanu, vides ietekmi uz iedzimtību, saslimšanām.
12. klašu skolēni tik mīļos telefonus
beidzot izmantoja lietderīgāk - dabas vērošanai, t.i., iemūžināja dabas atmodu.
Fotogrāfijas tika izvietotas stendā.
26. aprīlī notika lielākais pasākums
dabaszinību “Erudīts 2019” 8. un 9. klasēm, kad 4 jauktās komandās skolēni
atbildēja uz bioloģijas, ģeogrāfijas, fizikas un ķīmijas jautājumiem. Pasākumā
ar interesi piedalījās gan dalībnieki, gan skatītāji.
Jāatzīmē, ka ar dabaszinību priekšmetiem
saistītās aktivitātes notiek ne tikai priekšmetu nedēļas laikā, bet praktiski
visa mācību gada laikā. Skolēni aktīvi apmeklēja Fizikas gada ietvaros
organizētās “Tehnobusa” nodarbības,
iepazīstoties ar jaunākajām metālapstrādes un mašīnbūves tehnoloģijām. Tiek organizētas ekskursijas uz AHHA centru,
kur ir iespēja uzzināt tehniskās lietas, izpētīt procesus, apgūt jauno vai
piemirsto savādākā veidā.
Liels paldies par aktivitāšu
organizēšanu dabaszinību MK skolotājiem Allai Dzalbei, Diānai Kiseļovai, Ausmai
Grizānei, Žannai Vasiļjevai, Valdim Orolam.
Informāciju apkopoja MK vadītāja Anna
Krilova