“Zinātnei jākalpo tikai labajam!” (Žils Verns)
Veicot ZPD, skolēns parāda savu spēju mērķtiecīgi izmantot un analizēt zinātnisko literatūru un informācijas avotus, izvēlēties mērķa sasniegšanai atbilstošas pētniecības metodes, analizēt iegūtos datus, izteikt loģiskus, cēloņsakarībās balstītus spriedumus, izdarīt secinājumus. Vienlaikus tiek attīstītas skolēna analītiskās spējas, kritiskās domāšanas prasmes, prasme izmantot teorētiskās atziņas konkrētu problēmu izpētē, kā arī prezentēšanas prasmes.
2024.gada 8. februārī skolā norisinājās zinātniskās pētniecības darbu konferences 1.posms divās nozaru grupās - dabaszinātnēs un humanitārajās un sociālajās zinātnēs, kur piedalījās gandrīz visi 11. klašu skolēni un viens 10. klases skolēns.
Visi darbi bija interesanti, un, klausoties, kā jaunieši tos prezentē, bija skaidrs, ka viņi tajos ieguldījuši daudz darba. Skolēni bija rūpīgi gatavojušies, savu pētījumu rezultātus dedzīgi prezentēja komisijai un klātesošajiem. Katrs izstrādātais darbs vēstīja par pētījumā izmantotajām metodēm, par skolēnu veikto praktisko daļu un rezultātiem, no kuriem izskanēja atbilstoši secinājumi.
Par labākajiem darbiem tika atzīti:
Artjoma Dorofejeva darbs “Mūsdienu angļu valodas salīdzinājums ar angļu valodu 16.-18. gadsimta literatūrā” (vad. L. Mačukāne)
Kristīnes Ižikas darbs “Kalcija daudzums svaigpienā un veikalā pirktajā pienā “, (vad. A. Grizāne)
Raivja Bartuša darbs “Lenteņu izplatība Ežezera zivju populācijā”, (vad. A. Krilova.)
Anželas Kovaļevskas darbs “ Spēles ar pentamino”, (vad. A. Babre)
Vitas Savickas darbs “Konkurence zemeņu tirgū” (vad. D. Stikute)
Anastasijas Potapovas darbs “Sociālā trauksme un tās pārvarēšanas iespējas” (vad. D. Kiseļova)
Sintijas Mizānes darbs “Stresa ietekme uz Dagdas vidusskolas skolēnu imunitāti” (vad. D. Kiseļova)
Dmitrija Račko darbs “Elektomobiļu negatīvā ietekme uz vidi”, (vad.Vl. Bartušs).
Kirila Kosarevska un Alekseja Onufrijeva darbs “Elektroniskā cigarete –atkarība Dagdas vidusskolas skolēnu vidū”, (vad. I. Stikute)
Lielu darbu skolēnu zinātniski pētniecisko darbu tapšanā ir ieguldījuši skolotāji - zinātniski pētniecisko darbu vadītāji, kuri sniedza skolēniem padomus, kā labāk veikt pētījumu, kā atrast pamatojumu teorētiskajā literatūrā.
Paldies visiem darbu recenzentiem un konferences vadītājām Ainai Slesarei un Ausmai Grizānei.
Diāna Stikute