Latvija, matemātika, tekstpratība...
Šie vārdi ir matemātikas nedēļas atslēgvārdi. Daudzpunkte
nozīmē vēsturi, ģeogrāfiju, sociālās zinības un mājturību. Šīs nedēļas mērķis: Latvijas
simtgades gadā pētīt kopsakarības matemātikā un citos mācību priekšmetos.
Katram 5.-9.klases skolēnam decembra pirmajā nedēļā tika
dota iespēja kopā ar klasesbiedriem veikt radošus un pētnieciskus uzdevumus par
Latviju 4 mācību priekšmetos. Labu rezultātu varēja sasniegt tikai tāda grupa,
kurā katrs grupas dalībnieks aktīvi iesaistījās. Uzdevuma nosacījumi bija ļoti
rūpīgi jālasa un prasmīgi jāsadala pienākumi grupas biedru starpā, lai vienas
mācību stundas laikā pagūtu izpildīt visus 4 uzdevumus.
Mājturības uzdevums mācīja skolēniem darboties pēc noteikta
algoritma, veidot kvadrātu ar lapas locīšanu un riņķa modeli, rūpīgi izgriezt
un salocīt dāvanu aploksnīti, ar kuru varētu pārsteigt savus mīļos
Ziemassvētkos.
Uzdevums “Apceļo Latviju” pārbaudīja skolēnu prasmes risināt
kustību uzdevumus, orientēties Latvijas kartē, izmantot mērogu attāluma starp
pilsētām noteikšanā.
Skolēnu prasmi darboties ar lieliem skaitļiem (8.-9.klasē
arī ar procentiem un diagrammām) pārbaudīja ekonomikas uzdevums par Latvijas
vērtīgāko uzņēmumu 2018.gadā līderiem jeb “Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP 5”. Skolotāji
atzina, ka daļa neizpildīto uzdevumu ir radusies tāpēc, ka skolēni slikti
orientējās darba lapā.
“Latvijas vēstures laika ass” sniedza ļoti daudz
informācijas, ar ko grūti bija tikt galā 5-klasniekiem, bet visi skolēni
pārliecinājās par to, cik daudz “matemātikas” ir vēsturē.
Par interesantāko vairums skolēnu atzina dāvanu aploksnes
veidošanu un ekonomikas uzdevumu par uzņēmumu darbības nozarēm. Viņiem patika
grupu darbs un staciju dažādība. Par šo darbu skolēni saņēma vērtējumu.
Šajā nedēļā mūsu audzēkņi mācījās veikt citādus uzdevumus
nekā ikdienas matemātikas stundā, mācījās orientēties informācijas klāstā,
mācījās sadarboties. Ceram, ka uzdevumu dažādība rosināja skolēnus padomāt par
kopsakarībām dažādos mācību priekšmetos un vienmēr un visur klātesošo
tekstpratību!
Skolotāji savukārt ir priecīgi par sadarbību ar kolēģiem un
gandarīti par rezultātu!
Dagdas vidusskolas
matemātikas skolotājas