Atskaite par projektos 8.3.2 un 8.3.4 paveikto 2021./2022. m. g. 1. semestrī Dagdas vidusskolā
Talantu programma. Ķīmija.
Individuālās nodarbībās STEM priekšmetos (fizika, ķīmija, bioloģija, dabaszinības un matemātika) Dagdas vidusskolas skolēni tiek iesaistīti vairākus gadus.
Nodarbībās pētām, praktiski darbojamies, iepazīstam pasauli ar eksperimentu palīdzību, meklējam un atrodam kopsakarības. Mēģinām kopā rast atbildes uz daudziem “Kāpēc?”. Mērķis ir padziļināta zināšanu, prasmju apguve, kas notiek papildus ķīmijas mācību stundās apgūtajam. STEM nodarbības - tā ir iespēja aktīvi darboties, izzināt pasauli pašam, veidot spriedumus, izteikt secinājumus. Visa kopīgā darbošanās attīsta zinātkāri, veido ciešākas savstarpējās attiecības un iespējas darboties komandā.
Šajā mācību gadā STEM nodarbībās piedalīties aicināti 8.-12. klašu skolēni, kuri vēlas padziļināt zināšanas ķīmijā. Nodarbības notiek vienu reizi nedēļā klātienē vai arī attālināti ZOOM platformā..
2021/2022. mācību gada I. semestrī lielāks uzsvars tiek vērsts uz dažāda veida uzdevumiem, kas daudzreiz sagādā grūtības lielai daļai izglītojamo. Nodarbību laikā tiek risināti, analizēti dažāda veida jēgpilni uzdevumi. Uzdevumu teksts ir saistīts ne tikai ar aprēķiniem, bet arī ietverta informācija par ikdienu (cilvēka veselība, lauksaimniecība, rūpniecība, pārtika, vide un tās piesārņojums un cits). Uzdevumā ietvertā informācija sniedz papildus zināšanas dažādās jomās.
Fizika, ķīmija, matemātika un bioloģija apraksta apkārtējās dabas likumus. Zināšanas par šīs jomas priekšmetiem būtiski atvieglo mūsu ikdienu, un patiesībā ikviens tās pielieto ikdienā, pat ja pirmajā mirklī to neapzinās. Tāpēc zināšanas par STEM ir mūsu palīgs ikdienā. Piemēram, kā mājas apstākļos izgatavot sveci, ziepes, mākslīgo sniegu, glazūru piparkūkām un citas jaukas lietas, kuras var pielietot ikdienā. Un te skolēns atrod atbildi uz jautājumu: “Kur es pielietošu iegūtās zināšanas ķīmijā?”
Ķīmijas skolotāja Ausma Grizāne.
Interešu izglītība. Datorikas pulciņš pirmo klašu skolēniem.
Kā lai ieslēdz datoru, kā to izslēgt, kur lai burtus atrodam, garumzīmes, cipari, pat punktiņi ir pazuduši? Tas ir tikai sākums, ko pirmklasnieki apgūst datorikas nodarbībās. Un paša sūtīta vēstule klases audzinātājai e-klases pastā ir tāds neviltots prieks skolēnu acīs. Priekšā mūs gaida jauni atklājumi, kuros skolēni tiks ievadīti - gan e-klases apgūšana, gan Microsoft Word pamati, gan pieslēgšanās tiešsaistes nodarbībām, gan datora apgūšana, izmantojot spēli. Skolēnus sagaida aizraujošas un izglītojošas nodarbības, kas liks pamatus datora apguvei.
Datorikas pulciņa skolotāja Ieva Stikute
Pedagogu palīgs/otrais pedagogs.
2021./2022. m. g. projektā kā otrais pedagogs sāku strādāt no 1. novembra. Šajā semestrī lielākoties varēju strādāt klātienē, palīdzot skolēniem pārvarēt mācīšanās grūtības un skolotājiem veikt mācību pienākumus.
Kā zināms, otrais pedagogs sniedz būtisku atbalstu skolotājiem sākumskolas un pamatskolas (5.-6. kl.) vecuma bērniem, veicot pienākumus, sākot no klases sagatavošanas līdz bērna personiskās un sociālās attīstības uzraudzībai. Otrais pedagogs palīdz un atbalsta skolotāju, uzņemoties pienākumus, kas palīdz atbrīvot laiku pārējo skolēnu mācīšanai.
Savus pienākumus veicu skolā mācību stundu laikā. Kopā ar audzēkņiem uzmanīgi sekojām uzdevumu norādēm. Skolēniem uzdevumu nosacījumus atkārtoju un paskaidroju tik ilgi, cik tas nepieciešams. Dažreiz arī klases stundu laikā ar atsevišķiem skolēniem strādāju citā telpā. Mēs veicām darbus ar tekstu un izmantojām vārdnīcas, kā arī risinājām teksta uzdevumus matemātikā.
Šajā semestrī vadīju attālināti stundas 3.a klases skolēnam, paskaidrojot nesaprotamo vielu atbilstoši viņa zināšanu līmenim. Datorklasē kopā ar skolotāju palīdzēju 3.a klases audzēkņiem gatavoties diagnosticējošajiem darbiem matemātikā. Individuāli strādāju ar pirmo klašu skolēniem, attīstot viņu lasītprasmi un apgūstot rēķināšanas pamatprincipus.
Pateicos Dagdas vidusskolas administrācijai par iespēju strādāt kā otrajam pedagogam. Ceru, ka mana palīdzība skolēniem un skolotājiem būs nepieciešama arī turpmāk.
Skolotāja Ilona Antonova
“PUMPURS” 7. b klase 2021./2022. m. g. 1.semestris
1.meitene labprāt apmeklēja konsultācijas, pieņēma atbalstu un bija ieinteresēta uzlabot savu sniegumu. Atbalsts deva iespēju sekmīgi apgūt mācību vielu un nostiprināt pamatzināšanas.
Zēns konsultācijās centās izprast savu emocionālo stāvokli un mācījās pašregulācijas paņēmienus. Atbalsts deva iespēju nedaudz stabilizēt psihoemocionālo stāvokli.
2.meitene labprāt apmeklēja konsultācijas, izmantojot visus resursus, kas tiek piedāvāti. Bagātināja savu valodu un pilnveidoja savu lasītprasmi. Paplašināja savas pašizpētes un emociju kontroles prasmes.
3.meitene labprāt apmeklēja konsultācijas, pieņēma atbalstu un bija ieinteresēti uzlabot savu sniegumu. Veicināja pozitīvu attieksmi pret savu spēju mācīties. Bagātināja savu valodu. Sāka brīvāk izteikt savas domas un justies pārliecinātāk.
Atskaiti izveidoja klases audzinātāja Liene Vorobjova
“PUMPURS” 6. a klase 2021./2022. m. g. 1.semestris
Meitene regulāri apmeklē konsultācijas, labprāt pieņem atbalstu un dalās ar saviem pārdzīvojumiem. Sāk apgūt pašregulācijas prasmes, kļuvusi savaldīgāka. Vēl jāpilnveido patstāvīga darba iemaņas un jēgpilna lasītprasme.
Zēns regulāri apmeklē konsultācijas, labprāt pieņem atbalstu un ir ieinteresēts uzlabot savu sniegumu. Konsultāciju laikā jūtas drošāks, zēnam ir lielākas koncentrēšanās spējas un noturīgāka uzmanība. Sāk lietot nepieciešamos matemātiskos un valodas terminus. Vēl jāpilnveido jēgpilna lasītprasme un patstāvīga darba iemaņas.
Turpmāk konsultāciju laikā nepieciešams veicināt skolēnu pozitīvu attieksmi pret savu spēju mācīties, mudināt skolēnus bagātināt savu valodu.
Atskaiti izveidoja klases audzinātāja Ināra Krauliša
“PUMPURS” 6. b klase 2021./2022. m. g. 1.semestris
Tā kā projekta īstenošana notika klātienē, daļēji attālinātā mācību procesa laikā un, ņemot vērā pagarināto rudens brīvlaiku, skolēni periodiski ieradās skolā, tad ieplānotais konsultāciju skaits netika īstenots.
Individuālās konsultācijas kopumā pozitīvi ietekmēja skolēnu. Viņš centās apmeklēt visas nodarbības. Skolēns pamazām mācās izmantot dažādās mācīšanās stratēģijas, lai apgūtu pamatprasmes, tomēr ir nepieciešama skolotājas uzraudzība un atbalsts.
Latviešu valodā skolēna prasmes uzlabojās, skolēns labāk uztver uzdevumu nosacījumus un patstāvīgi prot veikt uzdevumus. Kad parādās grūtības, prot lūgt palīdzību skolotājai.
Angļu valodā skolēns apguva vienkāršās lasīšanas un klausīšanās stratēģijas. Prot izlasīt vienkāršus uzdevuma nosacījumus un izpildīt uzdevumus, tomēr ir nepieciešams ilgāks laiks domāšanai un izpildei. Skolēnam ir nepieciešams laiks, lai sāktu patstāvīgi pildīt uzdevumus, pašlaik bieži ir nepieciešams skolotājas atbalsts.
Matemātikā vēl ir nepieciešams laiks, lai pilnveidotu skolēna pamatprasmes. Grūtības parādās tad, kad skolēnam ir nepieciešams domāt, koncentrēties uzdevumu nosacījumiem un izpildei. Arī jāuzlabo skolēna rokraksts, jo grūtības ir pierakstu veidošanā.
Sociālais pedagogs sniedza skolēnam palīdzību mācību motivācijā un sava pašvērtējuma paaugstināšanā. Vēl ir nepieciešams laiks, lai uzlabotu socializācijas prasmes, lai klases kolektīvā nejustos atstumts.
Pozitīvais it tas, ka pats skolēns atzīst, ka viņam ir kļuvis vieglāk saprast mācību vielu, kad skolotājs strādā ar viņu individuāli.
Atskaiti izveidoja klases audzinātāja Smirnova Snežana
“PUMPURS” 3. b klase 2021./2022. m. g. 1.semestris
1.zēnam ir progress mācību procesā, jo sāka aktīvi strādāt gan konsultācijās, gan stundās. Izrāda lielāku interesi par veicamajiem uzdevumiem un sasniedzamo rezultātu. Valodas barjera ir mazinājusies.
2.zēns ir motivēts sasniegt labākus rezultātus, bet viņam ir nepieciešams ilgstošāks individuālais darbs. Izglītojamajam ir vajadzīgs atbalsts un iedrošinājums, lai pārvarētu valodas barjeru.
Meitene regulāri apmeklēja konsultācijas. Nodarbībās tika izmantots Lego WEDO 2.0 (konstruktors), kas motivēja domāt radoši un iesaistīties darba procesā, tādējādi pilnveidojot valodas prasmes.
Atskaiti izveidoja klases audzinātāja Aija Utkina
Direktores vietniece izglītības jomā Velta Augustova