“Skolas somas” piedāvājumi arī attālināti var būt interesanti.
Mācību gada beigās abas 7. klases piedalījās divu muzeju piedāvātās nodarbībās.
26.maijā notika stundu
gara
Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja piedāvāta Muzejpedagoģiskā
nodarbība “Ceļojums pagātnē”. Muzeja darbinieks
tiešsaistes Microsoft teams
lekcijā, apstaigājot vilciena vagonus, pastāstīja, kā mainījušies ceļojumu
paradumi, īpaši saistībā ar dzelzceļu vēsturi, kāds specifisks serviss bija
pieejams vilcienos. Skolēni uzzināja, un apskatīja, kāds izskatījās salonvagons, ceļojot uz ārzemēm. Mums pastāstīja, kādas ir atšķirības starp
cietumnieku un tā dēvētajiem “lopu vagoniem”. Stāstījums notiek, uzdodot
jautājumus, liekot uzminēt dažādu eksponātu nozīmi, tā iesaistot skolēnus
sarunā.
Katrs
nodarbības dalībnieks pa pastu dažu
dienu laikā saņem ar roku rakstītu pastkartīti no 100 gadu senas vēstures,
kuras sūtītāju un izcelsmi atklāj teksts uz kartītes un vēsturisks attēls ar
kādu no Latvijas dzelzceļa stacijām. Bija izzinoši, interesanti. Gribējās, lai
būtu labāka video kvalitāte.
27.maijā piedalījāmies 40 min. garā RSU Anatomijas muzeja piedāvatā Zoom Muzejpedagoģiskā nodarbībā un zīmēšanas stundā “Galvaskauss”. . Šāda veida nodarbība ir labs veids, kā uzsākt starpdisciplināras sarunas gan par anatomiju, gan vēsturi, gan ētiku un mākslu. 40 min. garā zoom nodarbībā skolēni paspēja apskatīt muzeja eksponātus, iepazīties ar galvaskausa vecuma, dzimuma atpazīšanas pazīmēm. Izmantojot muzeja speciālista norādījumus, sekojot konkrētiem norādījumiem, visi lekcijas dalībnieki uzzīmēja galvaskausu.
Abas nodarbības bija atšķirīgas, sniedza interesantu informāciju dažādās dzīves jomās 7.-klasniekiem saprotamā veidā. Katrā lekcijā bija padomāts, kā dalībniekus iesaistīt darbā: zīmēt, izteikt savu viedokli. Interesanta ideja arī ar roku rakstītu pastkartīšu saņemšana pa pastu. Mums patika. Katrs varēja sev paņemt ko vērtīgu un interesantu no piedāvātā.
Kopā ar 7.-klasniekiem bija, klausījās, skatījās, zīmēja:
klases audzinātājas sk.Anna, sk.Ausma.